مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌ غربی:

برگزاری مانورها در مناطق زلزله‌خیز بر کاهش تلفات انسانی موثر است

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت افزایش کیفی و کمی مانورها به‌ویژه در مناطق زلزله‌خیز همواره می‌تواند بر کاهش تلفات انسانی بسیار موثر باشد.

کد مطلب: ۱۳۲۷۷۰۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مانورها در مناطق زلزله‌خیز بر کاهش تلفات انسانی موثر است

«جواد جنگی» در آیین بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی گفت: دانش آموزان، چه در محیط مدرسه و چه در منزل از جمله گروه‌های جامعه هستند که همواره در معرض خطرات ناشی از زلزله قرار دارند، در این بین آموزش و مانورهای مداوم و مستمر برای آمادگی آنها در برابر زلزله در چرخه مدیریت بحران زلزله در کشور اجتناب ناپذیر و امری ضروری است.

«جواد جنگی» با اشاره به اهمیت جدی گرفتن، هدفمند بودن، تداوم و استمرار مانورهای زلزله در مدارس افزود: افزایش کیفی و کمی مانورها به ویژه در مناطق زلزله خیز همواره می تواند به عنوان یک موضوع مهم در برنامه های مسئولین مراکز آموزشی قرار گیرد و بدون شک توجه به آن، با درنظر گرفتن امکانات طبیعی و غیر طبیعی منطقه مانور، مولفه های فرهنگی و نیروی انسانی منطقه ای که مانور در آن به اجرا در می آید، در کاهش تلفات انسانی بسیار موثر خواهد بود.

این مقام مسئول بیان کرد: در واقع مانور، شبیه‌سازی شرایط بحرانی است و مجموعه ای از تمرین ها و ممارست‌هاست که برای ارزیابی برنامه‌های تدوین شده جهت مقابله و مواجهه با حوادث و بلا یا به خصوص زلزله در تمامی مکان‌ها از جمله در مدارس به کار می رود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه خاطرنشان کرد: بطور کلی مانور مجموعه ای است از راهکارهای مناسب که قبل از وقوع زلزله به منظور بالابردن سطح آگاهی و آموزش مهارت های عملی با تعمیم به کل جامعه طراحی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار