چند مسکن طبیعی برای هر نوع کمر درد

تهران (پانا) - امروزه کمردرد به دلایل مختلفی یکی از رایج‌ترین بیماری‌ها در بین مردم جهان است که در برخی از کمردردهای خفیف برای درمان نیازی به دارو یا عمل‌های جراحی نیست و می‌‌توان با نسخه‌های گیاهی و طب سنتی آن را درمان کرد.

کد مطلب: ۱۳۲۷۶۶۰
لینک کوتاه کپی شد
چند مسکن طبیعی برای هر نوع کمر درد

به گزارش نمناک، برخی از گیاهان شناخته شده در طبیعت ممکن است درمانی قطعی برای کمردرد نباشند، اما تا حدود بسیاری درد آن را کاهش می‌دهند.

1. زنجبیل:

در اینجا روش هایی وجود دارند که می توانید از زنجبیل برای درمان های خانگی استفاده کنید.

یک زنجبیل را له کنید و به شکل خنیر تهیه کنید و به مناطق تحت تاثیر خود بمالید. پس از آن روغن اکالیپتوس را به این مناطق بمالید و آرامی به مدت 30 دقیقه ماساژ دهید و سپس با آب ولرم بشورید.

نوشیدن چای زنجبیل معمولاً سه بار در روز می تواند باعث تسکین درد شما شود. برای این که این چای را درست کنید، باید 6 برش نازک از زنجبیل را در نیم فنجان آب قرار دهید. این محلول را با حرارت کم در حدود 15 دقیقه بجوشانید. بگذارید خنک شود. صاف کنید و می توانید عسل اضافه کنید تا چای زنجبیل را شیرین تر کنید.

نوشیدن چای گیاهی نیز درد را کاهش می دهد. شما می توانید این چای را با اضافه کردن یک نصف قاشق چای خوری میخک، یک نصف قاشق چای خوری فلفل سیاه و یک قاشق چای خوری پودر زنجبیل به یک و نیم فنجان آب جوش تهیه کنید.

برای چند دقیقه قبل از مصرف این چای را صاف کنید. توصیه می شود که این چای گیاهی دو بار یا سه بار در روز مصرف شود.

2. برگ‌های ریحان:

آیا می دانید که از برگ های ریحان برای درمان دردهای بالا و پایین کمر به خاطر خواص ضد التهاب آن استفاده می شود؟

10عدد برگ ریحان را در یک فنجان آب اضافه کنید و برای چند دقیقه آن را بجوشانید. بگذارید تا به دمای اتاق برسد وکمی نمک اضافه کنید. این محلول را یک بار در روز بنوشید تا آسودگی قابل توجهی به دست آید.

3. دانه‌های فلفل:

دانه های فلفل و آب نبات را خرد و با هم مخلوط کنید. دو قاشق سوپ خوری از این محلول را دو بار در روز برای چند روز بخورید تا آسودگی قابل توجهی به دست آید.

توصیه می شود که بعد از آن یک لیوان شیر مصرف کنید تا بدن شما به راحتی هضم شود.

4. سیر:

دو یا سه عدد سیر خرد شده را در صبح با معده خالی بخورید.

از روغن سیر برای ماساژ دادن کمر و مناطق دردناک استفاده کنید.

شما می توانید روغن سیر را در بازار بخرید. هم چنین می توانید روغن سیر را در خانه بسازید. دستورش این است:

روغن نارگیل، روغن کنجد و روغن خردل را کمی حرارت دهید. ده حبه سیر اضافه کنید. ادامه گرمایش را ادامه دهید تا قهوه ای شود. بگذارید خنک شود. از این روغن سیر برای ماساژ دادن خود به مدت چند دقیقه استفاده کنید. حمام گرم بگیرید . اگر می خواهید نتیجه خوبی بگیرید، باید این روش را به طور مرتب تکرار کنید.

5. گندم:

یک مشت گندم بردارید و سپس آن را در آب بخیسانید. بگذارید یک شب بماند. گندم خیس شده را با coriander و پودر علف در صبح مخلوط کنید. یک فنجان شیر را به این مخلوط اضافه کنید و بگذارید چند دقیقه آن را بجوشد تا اینکه به مخلوط سفتی تبدیل شود. این مخلوط را دو بار در روز مصرف کنید. شما فقط باید از این نوع درمان های خانگی برای چند روز برای دیدن نتیجه مشهود استفاده کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار