خزانه‌دار شورای شهر تهران اعلام کرد؛

تحقق 44 درصد بودجه مصوب شهرداری تهران

تهران (پانا) - خزانه‌دار شورای شهر تهران گفت از بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان بودجه مصوب ۳۲ هزار و ۵۷۸ میلیارد تومان معادل ۴۴ درصد وصول شده است.

کد مطلب: ۱۳۲۷۶۳۴
لینک کوتاه کپی شد
تحقق 44 درصد بودجه مصوب شهرداری تهران

حبیب کاشانی در یکصد و دهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن ارائه گزارش حساب درآمد و هزینه شهرداری تهران منتهی به ۳۰ مهرماه اظهار کرد: در بودجه مصوب سال ۱۴۰۱ بیش از ۳۸ هزار میلیارد تومان درآمد معادل ۷۶ درصد بودجه، بیش از ۸ هزار میلیارد تومان منابع حاصل از واگذاری دارایی سرمایه‌ای معادل ۱۶ درصد و ۳ هزار و ۹۴۰ میلیارد تومان منابع حاصل از واگذاری دارایی مالی معادل ۸ درصد است.

خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: از بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان بودجه مصوب ۳۲ هزار و ۵۷۸ میلیارد تومان معادل ۴۴ درصد وصول شده است.

وی با بیان اینکه در ایام منتهی به ۳۰ مهرماه ۲۲ هزار و ۷۸۳ میلیارد تومان منابع حاصل از واگذاری دارایی سرمایه ای است، خاطرنشان کرد: از این میزان ۲۲ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان نقد و ۲۳۳ میلیارد تومان غیرنقد بوده است.

کاشانی با اعلام اینکه قرار بوده ۲۲ هزار میلیارد تومان درآمد شهرسازی داشته باشیم که ۱۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان درآمد کسب شده است، یادآور شد: در جریمه قطع اشجار ۳۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده بود که ۱۸۰ میلیارد تومان محقق شده و از برنامه جلوتر هستیم.

خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در بخش عملکرد هزینه ای و درآمدی ۴۴ هزار و ۷۸ میلیارد تومان ابلاغ شده است، خاطرنشان کرد: در این بخش درصد جذب نسبت به اعتبار ۳۷ درصد است.

وی تأکید کرد: خوشبختانه توجه به تذکرات رو به جلو است؛ در سال گذشته در هفت ماه ابتدایی ۲۰ درصد منابع ثبت شده بود و امسال ۳۵ درصد ثبت شده که اتفاق مثبتی است و امیدواریم همین روند ادامه پیدا کند. بودجه بالغ بر ۵۰ هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان است که از این میزان بودجه ۳۵ هزار و ۷۹۳ میلیارد تومان منابع ناپایدار و مابقی پایدار است.

در ادامه جلسه لطف‌الله فروزنده، معاون مالی شهردار تهران در خصوص گزارش حساب درآمد و هزینه شهرداری تهران منتهی به ۳۰ مهرماه گفت: درآمد ما رو به رشد است و در مقایسه با سال گذشته ضمن رشد درآمد از اردیبهشت ماه، می بینیم که در مهرماه درآمد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۵.۳ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در بخش غیرنقد وضعیت خوبی نداریم، خاطرنشان کرد: اقدامات در این زمینه به محض اینکه به نتیجه برسد، اعلام خواهد شد. ما به ۷۶ درصد وظیفه خود عمل کرده ایم و وضعیت بهتر خواهد شد.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با بیان اینکه ارزش افزوده و مواردی از این قبیل نیاز به پیگیری جدی دارد، یادآور شد: مشکل عوارض تخلفات رانندگی حل شد؛ در این خصوص دیوان محاسبات اشکالی را وارد کرده بود، در حالی که خزانه بودجه را در اختیار داشت. خوشبختانه مشکل برطرف شد و دیوان اعلام کرد که پول به شهرداری پرداخت شود.

وی با اعلام اینکه شهرداری نباید مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت کند، تصریح کرد: با پیگیری از بخش فنی سازمان امور مالیاتی قرار شد این ارزش افزوده را پرداخت نکنیم. همچنین عوارض سوخت نیز برگشت داده شد.

فروزنده اضافه کرد: در بخش ثبت هزینه ها با رشد رو به رو بوده ایم و به طور جدی دنبال می کنیم که هزینه های حقوق و دستمزد و هزینه های جاری را ثبت کنیم؛ در بخش عمرانی به دلیل انجام فرآیند، ثبت در زمان طولانی تری انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه شورا نیز همراهی کند تا منابع درآمد پایدار مشخص شود، تصریح کرد: باید ۵۰ هزار میلیارد تومان بودجه را در نظر بگیریم و بر این اساس ما ۴۴.۸۲ درصد از بودجه را محقق کرده ایم. امیدواریم بتوانیم بودجه ۵۰ هزار میلیاردی را محقق و سپس برای تحقق ۱۰ هزار میلیارد تومان دیگر اقدام کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار