در تهران با حضور مقامات آموزش و پرورش و نهادهای دیگر همزمان با سراسر کشور؛

مانور ایمنی در برابر زلزله برای 16 میلیون دانش‌آموز اجرا شد

تهران (پانا) - آژیر زلزله فرضی در مدرسه کدخدایی خیابان پاستور با همکاری و حضور مقاماتی از وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، وزارت کشور، هلال احمر و پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله همزمان با سراسر کشور به صدا درآمد.

کد مطلب: ۱۳۲۷۵۹۷
لینک کوتاه کپی شد
مانور ایمنی در برابر زلزله برای 16 میلیون دانش‌آموز اجرا شد

صبح امروز سه‌شنبه هشتم آذرماه بزرگترین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس سراسر کشور با به صدا درآمدن آژیر زلزله فرضی اجرا شد که طی آن حدود 16 میلیون دانش‌آموز در 32 استان، نحوه صحیح پناه‌گیری، عملیات تجسس، امداد و نجات و انتقال و درمان مجروحان را هنگام مواجه شدن با زلزله، مطابق آموزش‌هایی که از قبل دریافت کرده بودند، اجرا کردند.

در تهران نیز جمعی از مقامات و مدیران از نهادهای مختلف در مدرسه کدخدایی واقع در خیابان پاستور گردهم آمدند تا شاهد اجرای این مانور توسط دانش‌آموزان باشند.

دانش‌آموزان در این مانور که دستورالعمل اجرایی آن از طریق وزارت آموزش و پرورش به مدیران مدارس کشور ارسال شده است، چگونگی پناه‌گیری اصولی هنگام وقوع زلزله را تمرین کردند.

این مانور بیست و چهارمین مانور زلزله و ایمنی در مدارس تهران و سراسر کشور است که هرساله با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور» اجرا می‌شود.

مانور مذکور با همکاری و مشارکت پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله، سازمان صدا و سیما، وزارت آموزش و پرورش، وزارت کشور، وزارت علوم و جمعیت هلال احمر اجرا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار