رئیس سازمان غذا و دارو:

عرضه انسولین قلمی برای بیماران دارای نسخه به همان قیمت قبل است

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اصلاح سیاست‌های ارزی برای انسولین قلمی وارداتی، اعلام کرد، قیمت این اقلام دچار افزایش شد اما برای بیماران دارای نسخه با قیمت‌های قبل عرضه می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۲۷۴۹۵
لینک کوتاه کپی شد
عرضه انسولین قلمی برای بیماران دارای نسخه به همان قیمت قبل است

به گزارش وزارت بهداشت، سیدحیدر محمدی اظهار داشت: اکنون انسولین قلمی ۲۲۰ هزار تومانی با قیمت چهار هزار و ۵۰۰ تومان به بیماران فروخته می‌شود.

وی درباره کمبود اسپری‌های تنفسی گفت: در مقاطعی دچار کمبود اسپری‌های تنفسی شده بودیم که با افزایش تولید و واردات، این کمبودها برطرف شد و تا زمانی که تولید نیاز کشور را برطرف کند، واردات نیز ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: طبق طرح دارویار، پایه پوشش بیمه بر مبنای دارویی قرار گرفت که ۵۰ درصد از سهم بازار را تامین می‌کند و بر این اساس، پرداختی از جیب بیمار در مورد بیش از ۲۰۰ قلم دارو، بین ۲ تا ۸۶ درصد کاهش یافت.

محمدی با بیان اینکه هدف از اجرای طرح دارویار، تغییر سیاست‌های ارزی و افزایش نیافتن پرداختی از جیب بیمار بود، اظهار داشت: با اجرای طرح دارویار ارز دولتی واردات و تولید نیمایی و یارانه دارو به انتهای چرخه مصرف(مردم) منتقل شد. اکنون ۹۵ درصد از داروهای مصرفی تحت پوشش طرح اصلاح سیاست‌های ارزی قرار گرفته است.

وی افزود: حدود یک هزار و ۷۰۰ قلم دارو در کشور، تحت پوشش بیمه نبودند که در این بین داروهایی مانند داروهای چاقی و لاغری و ویتامین‌ها در دسته مکمل‌ها قرار داشتند اما تغییر قیمت ۳۶۶ قلم مابقی این اقلام که اضطرار درمانی داشتند، تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

معاون وزیر بهداشت درباره برخی اظهارات مبنی بر تحت پوشش بیمه نبودن تعدادی از داروها پس از اجرای طرح دارویار تصریح کرد: این داروها از ابتدا هم مشمول ارز ترجیحی نمی‌شدند که در انتهای زنجیره نیز پوشش بیمه‌ای برای آنها در نظر گرفته شود.

رئیس سازمان غذا و دارو اضافه کرد: افزایش هزینه‌های تولیدکنندگان یک امر طبیعی است اما نباید این افزایش هزینه‌ها به افزایش قیمت دارو ختم شود. افزایش قیمت دارو توسط بیمه‌ها پوشش داده شده و تنها بار مالی آن متوجه دولت می‌شود.

پیشرفت تولید داروهای گیاهی به نسبت افق برنامه ششم توسعه در حوزه طب سنتی

وی با اشاره به تمایل بخشی از جامعه برای استفاده از خدمات طب سنتی گفت: متقاضی فرآورده‌های سنتی در ایران زیاد است و پیش از این، داروهای گیاهی به شکل سنتی در داروخانه‌ها توزیع می‌شد که اکنون به شکل فرآوری شده، توزیع می‌شود.

محمدی با بیان اینکه در تولید داروهای گیاهی به نسبت افق برنامه ششم توسعه در حوزه طب سنتی پیشرفت ۲۰۰ درصدی داریم، اظهار داشت: از افق سال ۱۴۰۴ برای تولید فرآورده‌های طب سنتی بسیار جلوتر هستیم و حدود ۲ هزار پروانه محصولات طب سنتی توسط ۴۰۰ شرکت تولید کننده از سوی سازمان غذا و دارو صادر شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار