اختصاص پنج میلیارد ریال برای تجهیز بخش روشندلان کتابخانه مرکزی اردبیل

اردبیل (پانا) - رئیس سازمان برنامه و بودجه اردبیل گفت پنج میلیارد ریال به‌منظور خرید تجهیزات الکترونیکی ویژه نابینایان کتابخانه مرکزی اردبیل اختصاص یافت.

کد مطلب: ۱۳۲۷۴۶۰
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص پنج میلیارد ریال برای تجهیز بخش روشندلان کتابخانه مرکزی اردبیل

داوود شایقی، رئیس سازمان برنامه و بودجه اردبیل با اعلام این خبر اظهار کرد: خرید تجهیزات الکترونیکی بویژه چاپگر و پرینتر ویژه روشندلان در اولویت خواهد بود.

وی افزود: برای تامین تجهیزات این بخش پنج میلیارد ریال به حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل به صورت مستقیم واریز شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همچنین از تامین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی اردبیل خبر داد و گفت: بیش از ۵۰ میلیارد اعتبار مورد نیاز این مجموعه فرهنگی تخصیص یافته است و پس از ۱۳ سال بلاتکلیفی این سالن تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گفته شایقی، ۴۲ هزار نفر از اهالی این استان در کتابخانه‌های عمومی عضو هستند که کودکان، نوجوانان و جوانان بخش اعظم جمعیت کتابخوان این استان راتشکیل می دهند.

پروانه رضاقلیزاده، مدیر کل کتابخانه های عمومی اردبیل هم گفت: با توجه به افزایش قیمت کتاب، مخازن کتاب در کتابخانه‌های عمومی به‌راحتی و رایگان در خدمت علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی است.

وی به ساماندهی یک میلیون نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل اشاره کرد و افزود: ۴۰ نوع خدمات فرهنگی مرتبط با کتاب در کتابخانه‌های عمومی به مخاطبان این پایگاه‌های فرهنگی ارائه می‌شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کتابخانه های عمومی را پایگاههای اجتماعی و فرهنگی برای اقشار مختلف جامعه خواند و با اشاره به توسعه زیرساخت‌های کتابخانه‌ای با به‌روزترین فناوری‌ها و تجهیزات، گفت: کتابخانه‌های عمومی به عنوان یکی از فراگیرترین نهادهای متولی فرهنگ در چند سال اخیر در نقاط مختلف شهری و روستایی گسترش یافته و دایره فعالیت‌ها و دسترسی قشرهای مختلف مردم به کتاب و کتابخوانی را تسهیل کرده است

رضاقلیزاده بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در جامعه تاکید کرد و تحقق آن را در گرو اقدامات لازم فرا دستگاهی و مردمی و همت همگانی دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار