فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ:

امکانات سپاه در اختیار آموزش و پرورش است

همه نهادها به کمک نظام تعلیم و تربیت بیایند/ حوادث اخیر بزرگترین فتنه جهانی در چهار دهه اخیر است /روسای جمهور آمریکا حتی پیش از انقلاب اسلامی معتقد بودند که نباید اجازه شکل‌گیری ایران قوی را بدهند

تهران (پانا) - فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ بر ضرورت حمایت همه نهادها و دستگاه‌ها از مجموعه آموزش و پرورش کشور تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۲۶۹۰۸
لینک کوتاه کپی شد
امکانات سپاه در اختیار آموزش و پرورش است

سردار حسن حسن‌زاده در همایش جهاد تبیین و بصیرت‌افزایی فرهنگیان شهر تهران به مناسبت هفته بسیج که با حضور علیرضا کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران و نیروهای آموزشی و پرورشی مدارس پایتخت برگزار شد، اظهار داشت: سالروز تاسیس بسیج مستضعفان به فرمان حضرت امام خمینی(ره) را به شما تبریک میگویم؛ مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) فرمایشی با این مضمون دارند که به قلب نازنین امام(ره) الهام شد و تشکل ارزشمند و اثربخش بسیج شکل گرفت.

وی با بیان اینکه بسیجی بودن فقط به معنای عضویت رسمی در بسیج نیست، افزود: به اعتقاد من تمام کسانی که در عرصه فرهنگ و تعلیم و تربیت کار و تلاش می‌کنند صددرصد بسیجی هستند و این شعار نیست. لذا به تک تک شما تبریک می‌گویم و یک تبریک ویژه هم می‌گویم به این دلیل که شما مهمترین قشری هستید که در پیام گام دوم انقلاب مورد خطاب قرار گرفته‌اید؛ به این معنا که جوانان محور گام دوم هستند و شما مسئول تربیت و پرورش همین جوانان هستید. بنابراین اولویت و ارجحیت را برای خود قائل باشید و از آن دفاع کنید.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ ادامه داد: رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) جوانان را آینده‌سازان و قهرمانان اصلی کشور و نظام می‌دانند؛ قطعا تربیت خوب این جوانان، آینده انقلاب و نظام اسلامی را تضمین می‌کند و این کشور را به قله رفیع پیشرفت می‌رساند.

سردار حسن‌زاده تاکید کرد: مهم‌ترین و بزرگترین قشری که قرار است کار تربیت نسل آینده را انجام دهد و البته باید انجام دهد معلمان و فرهنگیان هستند؛ خواهش من این است که این موضوع را درنظر داشته باشید و برای آن برنامه‌ریزی کنید. چراکه اگر آینده جوان‌ها در ایران اسلامی به خوبی رقم بخورد، این موفقیت به شما مربوط است و اگر احیانا مشکلی باشد، هم به شما مربوط است و هم به همه ما که مسئول هستیم.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ در ادامه با اشاره به القائات رسانه‌ای دشمن در دو دهه اخیر گفت: دشمنان اینچنین القا می‌کنند که این دشمنی‌ها در دهه‌های اخیر به خاطر انقلاب اسلامی و مواضع نظام اسلامی است و یا اینکه از زمان پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شده است که از نظر ما اینچنین نیست. البته مطمئن هستیم این دشمنی‌ها با پیروزی انقلاب اسلامی بیشتر شده است.

سردار حسن زاده افزود: این را بگویم که کشور ما همواره قبل از انقلاب اسلامی ایران جزو کشورهای مهم و در کانون توجه بوده است.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها از سال‌ها پیش از پیروزی انقلاب اسلامی مخالف قدرت گرفتن ایران بوده‌اند، تاکید کرد: آمریکایی‌ها سرفصل و برنامه‌ای با عنوان «راهبرد امنیت ملی آمریکا در برابر ایران» دارند که همواره برای آن اعتبار و بودجه اختصاص می‌دهند تا به خیال خودشان علیه ایران و به نفع اسرائیل فعالیت کنند. حتی روسای جمهور آمریکا در پایان دوران فعالیت خود گزارشی از اقدامات‌شان علیه ایران ارائه می‌دهند.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ ادامه داد: روسای جمهور آمریکا حتی پیش از انقلاب اسلامی معتقد بودند که نباید اجازه شکل‌گیری ایران قوی را بدهند؛ آنها همواره از هیچ برنامه و فعالیتی برای جلوگیری از تحقق ایران قوی چشم‌پوشی نکرده‌اند.

سردار حسن‌‌زاده با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس یک بازدارندگی قوی به نفع کشورمان ایجاد کرده است، گفت: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس موجب شد که دیگر هیچ کس جرات حمله و تجاوز به ایران نداشته باشد. موقعیت ایران در منظقه و جهان ممتاز است؛ کشور ما در چهارراه جهان قرار گرفته است و به همین خاطر آمریکا و دیگر دشمنان در دهه‌های اخیر به جهان توصیه کرده‌اند که بترسید از آن روزی که ایران از نظر نظامی قوی شود.

وی افزود: امروز اما مولفه‌ قدرت فقط یک مورد و منحصرا قدرت نظامی نیست و ابعاد و مولفه‌های متعددی در این زمینه وجود دارد؛ بنابراین کسی ماندگار است و قدرت جهانی می‌شود که مولفه‌های قدرت متعدد و ماندگار داشته باشد. بنابراین امروز دشمن به وضوح اقرار و اذعان می‌کند که امکان براندازی جمهوری اسلامی ایران برای ما وجود ندارد.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ تصریح کرد: البته دشمن امروز تاکید می‌کند که باید اقتدار نظام جمهوری اسلامی را بکاهم؛ بنابراین آنها نگران شکل‌گیری ایران قوی هستند و از برقراری تعاملات ما با کشورهای دیگر از جمله کشورهای همسایه ابراز نگرانی می‌کنند و می‌دانند که اگر ایران قوی محقق شود نقطه امنی برای غرب و آمریکا وجود نخواهد داشت.

سردار حسن‌زاده با بیان اینکه کشور ایران مولفه‌های متعدد قدرت را در اختیار داریم گفت: ما امروز قدرت موشکی هستیم، قدرت پزشکی هستیم و همچنین سرمایه اجتماعی ما و اعتماد مردمی به نظام در اوج قرار دارد. این قدرت در حوادث اخیر، خود را نشان داد و به رغم آنکه دشمن همه سعی خود را کرد تا مردم را به کف خیابان‌ها بیاورد اما با پاسخ منفی ملت ما مواجه شد. این یک سرمایه ارزشمند اجتماعی است که باید قدردان آن باشیم.

وی با اشاره به این موضوع که دشمن قصد سوءاستفاده از مشکلات اقتصادی مردم را داشت، اظهار کرد: مردم ما به رغم وجود مشکلاتی در زمینه اشتغال، ازدواج و... همچنان معتقد به نظام اسلامی هستند. این نشان می‌دهد که مردم عزیز ما به یک بلوغ اجتماعی و سیاسی در سطح راهبردی رسیده‌اند و این بسیار ارزشمند است. البته ما قصد کتمان با نفی مشکلات را نداریم اما معتقدیم که مشکلات در سال‌های اخیر رو به بهبود رفته است و به مرور حل می‌شود.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ با تاکید بر این نکته که مدیران کشور باید قدر این سرمایه اجتماعی را بدانند، افزود: این نگاه مردم مصداق جهاد کبیر است؛ یعنی تبعیت نکردن از خواست دشمن. این یعنی ملت ما، ملت امام حسین(ع) است و یک سرمایه اجتماعی است.

سردار حسن‌زاده، حوادث اخیر را بزرگترین فتنه جهانی در چهار دهه اخیر دانست و گفت: شما فرهنگیان تربیت دانش‌آموزان را عهده‌دار هستید بنابراین باید جهاد تبیین را جدی بگیرید.

وی خاطرنشان کرد: امروز یکی از مولفه‌های قدرت ایران اسلامی، بسیج است و هر کسی خیرخواه مردم و کشور است و ایران قوی را دوست دارد بسیجی محسوب می‌شود.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ اظهار داشت: امیدوارم بعد از اتمام جریانات و حوادث اخیر، همه دستگاه‌ها و نهادها پشت سر نظام آموزش و پرورش بیایند و از آن حمایت کنند تا انشاالله شاهد تقویت موضوعات تربیتی و فرهنگی باشیم.

سردار حسن زاده تاکید کرد: امکانات و فرصت‌های سپاه در اختیار آموزش و پرورش است و در مسیرهای تربیتی کنار نظام تعلیم و تربیت هستیم. همه باید کمک کنیم تا اثر بگذاریم و به پیش برویم.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار