معلم نمونه کشوری:
«استیم» یک روش عالی برای افزایش روحیه کاوشگری در دانش آموزان است
قرچک(پانا)- کارگاه دانشافزایی دبیران به روش steam با همکاری آموزش و پرورش شهرستان قرچک، در مدرسه ارشاد این شهرستان با هدف آشنایی دانش آموزان با مباحث علمی پیرامون خود برگزار شد.
![«استیم» یک روش عالی برای افزایش روحیه کاوشگری در دانش آموزان است](https://cdn.pana.ir/thumbnail/MTQzZjEz3Z9M/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHunE0mQ4KypEsAIKXaKdntA,,/MTQzZjEz3Z9M.jpg)
کارگاه دانشافزایی با حضور روحالله فراهانی معاون آموزش متوسطه، حسین باقری کارشناس مسئول ارزیابی و عملکرد و دبیران متوسطه اول در رشته علوم تجربی و ریاضی در دبیرستان ارشاد با تدریس عبدالرضا شیرکوند، معلم نمونه کشوری برگزار شد.
عبدالرضا شیرکوند، معلم نمونه کشوری در خصوص روش Steam که مبتنی بر دروس ریاضیات، علوم و هنر است، بیان کرد: این روش نوعی ترکیب تلفیقی است و چیزی که این روش را از دیگر روشهای تلفیقی متمایز میکند جهتگیری آن برای درهمآمیزی هدفمند کار و آموزش است.
وی در ادامه اظهار کرد: به همین سبب دو عنصر مهندسی و فناوری در کنار علوم و ریاضیات قرار میگیرد، تا کودکان و نوجوانان از مسیر مبانی و مفاهیم نظری به شگفتیها و پیچیدگیهای زندگی صنعتی متصل شوند و در آنان احساسی ایجاد شود که گویی ریاضیات و علوم با زندگی روزانهشان آمیخته شده است.
شیرکوند در خصوص برگزاری این کارگاه برای معلمان گفت: در این کارگاه دبیران آموزش یافتند که چگونه به دانش آموزان کمک کنند تا با کاوشگری، به ارائه راه حل برای چالشهای مطرح شده پاسخگو باشند.
وی در پایان افزود: در این کارگاه آموزشی دو مدل آموزش استیم با اجرای یک سوال ابزار محور و ساخت مدل ریاضی برای معلمین آموزش داده شد.
دانش آموز خبرنگار: آیسان عباسیوند
ارسال دیدگاه