تشدید بارندگی در ۵ استان

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی در پنج استان و احتمال وقوع سیل و قطعی برق در روستاهای سردسیر و صعب العبور هشدار داد.

کد مطلب: ۱۳۲۶۶۳۲
لینک کوتاه کپی شد
تشدید بارندگی در ۵ استان

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد رنگ از تشدید فعالیت سامانه بارشی و بارش باران ، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی در ارتفاعات و بارش برف در نقاط سردسیر و نقاط مستعد تگرگ از جمعه تا شنبه(۴ تا ۵ آذر) خبر داد.

این شرایط جوی روز جمعه در نیمه‌جنوبی آذربایجان غربی، ایلام، غرب استان‌های کردستان و کرمانشاه، شمال خوزستان و شنبه در نیمه‌جنوبی آذربایجان غربی و نوار غربی استان‌های کردستان و کرمانشاه پیش‌بینی می‌شود.

در اثر این مخاطره مسدود شدن محورهای روستاهای سردسیر، خسارت به زیر ساخت‌ها به‌ویژه قطعی برق در روستاهای صعب العبور و سردسیر، اختلال در سفرهای بین شهری، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل ریلی، تاخیر و احتمال لغو پرواز و خسارت به صنعت کشاورزی دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌های ناشی از این مخاطره جوی پرهیز از سفرهای برون شهری، عدم فعالیت کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، آمادگی زمستانی در ناوگان حمل و نقل و راهداری‌ها، عدم تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و اطراف مسیل‌ها، پاک‌سازی و لایروبی شبکه کانال‌ها و آب راه‌ها را توصیه می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار