امام جمعه رودهن:

فرهنگ بسیج، برخاسته از متن دین، تفکر و اندیشه‌ای تمدن‌ساز است

رودهن (پانا) - امام‌ جمعه رودهن در خطبه‌های نماز جمعه، بسیج را یک فرهنگ برخاسته از متن دین و تفکر و اندیشه ای تمدن‌ساز معرفی کرد که درخشش این‌نهاد در عرصه‌های مختلف امنیتی، علمی، فرهنگی، اجتماعی و غیره نشان از پویایی این شجره طیبه دارد.

کد مطلب: ۱۳۲۶۶۲۷
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگ بسیج، برخاسته از متن دین، تفکر و اندیشه‌ای تمدن‌ساز است

حجت‌الاسلام سید محمد حسینی، امام جمعه بخش رودهن در خطبه‌های نماز جمعه این هفته عنوان کرد: دستوراتی که خدای تعالی برای بنده‌ها صادر کرده است به جهت این است که بنده‌ها از مفاسد آگاه و کارهای مفید انجام دهند، یکی ازدستورالعمل‌هایی که برای ما هم برکات مادی، هم برکات معنوی و هم آثار اجتماعی دارد پرداخت زکات است؛ کسی که اهل دستگیری نیازمند باشد این کار او باعث افزایش رزق او می‌شود،همه ی ما دوست داریم مال و اموال‌مان از آسیب‌ها در امان بماند این کار باعث می‌شود اموال ما بیمه شود.

وی در ادامه بحث افزود: پرداخت زکات و صدقات مالی باعث می‌شود از تعلقات مالی و مادی که مانع رشد می‌شود آزاد و رها شویم، زکات و صدقه باعث می‌شود گناهان افراد از بین رود و نه تنها برکات مادی و معنوی دارد بلکه آثار اجتماعی هم دارد، خمس و زکات باعث می‌شود جامعه ایمانی نسبت به هم احساس مسئولیت کنند؛ زکات علم و دانش این است که دانش خود را به دیگران انتقال و به دانش خود بیافزاییم، پرداخت زکات از ویژگی ها و صفات مومنین راستین است.

حسینی همچنین تصریح کرد: هر آنچه از شرارت‌های دشمنان از ایام گذشته شاهد آن بودیم و هستیم با هدف جلوگیری از پیشرفت و سربلندی ایران بوده است، پیشرفت نظام جمهوری اسلامی ایران برای جبهه استکبار غیر قابل تحمل است، منطق آنها این است دین در جامعه جایی ندارد اما دیدند یک مملکتی شکل گرفت و با اقتدار این مسیر را ادامه می‌دهد.

امام‌جمعه رودهن اذعان کرد: مشکل غرب و جبهه استکبار با پیشرفت و رونق جامعه اسلامی است، اگر ما پیشرفت نمی‌کردیم، اگر حضور قدرتمند در منطقه پیدا نمی‌کردیم و حاضر بودیم قلدری آنها را قبول کنیم این فشار کم، اما بر ما تسلط پیدا می‌کردند، آمریکا و جبهه استکبار با هویت دینی ما مشکل دارند و پیشرفت ما را نمی‌خواهند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به هفته بسیج مطرح کرد: بسیج یک فرهنگ برخواسته از متن دین و یک تفکر و اندیشه پیش برنده تمدن ساز است، فکر و فرهنگ بسیج ریشه در قرآن ما دارد و امام عزیز ما آن را وارد جامعه کرد، درخشش این نهاد مبارک و مردمی در عرصه های مختلف امنیتی و فرهنگی و اجتماعی سیاسی و عمرانی و محرومیت زدایی نشان از پویایی این شجره دارد.

وی در تکمیل صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: یکی از رسالت‌های مهم بسیج کادرسازی و تربیت نیروهای تراز اول انقلابی است.از مجاهدت‌ها، صبوری‌ها، مشقت ها و مظلومیت‌ها و خون دل خوردن برادر و خواهران بسیجی مخلص جان بر کف سپاسگزاری می‌کنیم، همین طور از تمام نیروهای امنیتی سپاسگذاریم.

در پایان امام‌جمعه رودهن بیان کرد: یکی از شخصیت‌های برجسته‌ای که ایمان قوی او ایثار و جان فشانی او جهاد تبیین او به ویژه بسیجیان ما درس آموز است، زینب کبری سلام الله علیها است که با بصیرت و جانفشانی حقایق کربلا را تبیین کرد و اگر نبود زینب کبری ما از واقعه کربلا هیچ آگاهی نداشتیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار