مصطفی هاشمی طبا: یک سرمربی مجبور کرد بازیکنان سرود ملی را بخوانند

تهران (پانا) - رئیس سابق سازمان تربیت بدنی می‌گوید پیش از این هم برخی از بازیکنان سرود ملی را نیم خواندند.

کد مطلب: ۱۳۲۶۴۰۳
لینک کوتاه کپی شد
مصطفی هاشمی طبا: یک سرمربی مجبور کرد بازیکنان سرود ملی را بخوانند

به گزارش خبرورزشی، بازی اول ایران مقابل انگلیس حواشی بسیاری را داخل و خارج زمین در پی داشت و با گذشت چند روز از این مسابقه بحث در خصوص آن هنوز ادامه دارد.یکی از حواشی مهم این بازی نخواندن سرود ملی توسط بازیکنان تیم ملی بود که واکنش‌های فراوانی را نیز به همراه داشت.این اتفاقات بحث در خصوص سیاسی شدن ورزش و ارتباط آن با مسائل روز سیاست را دوباره داغ کرده و نظرات مختلفی هم در خصوص آن وجود دارد.

مصطفی‌هاشمی‌طبا در این خصوص صحبت کرده است که در ادامه می‌خوانید:

نخواندن سرود توسط بازیکنان تیم فوتبال واکنش‌های متفاوتی را به همراه داشت.نظر شما در این باره چیست؟

به نظر من ما وقتی اصول را از دست می‌دهیم دچار مشکل می‌شویم.ما در این روزها روند جاری فوتبال را فراموش کرده ایم. برداشتیم کی‌روش را از آسمان آوردیم و دوباره کردیم سرمربی تیم ملی کشورمان.فوتبال ما دچار تلاطم بود و با این شرایط این تلاطم بیشتر شد.

این را خیلی‌ها می‌گویند که بچه‌های ایران در این بازی‌ها روحیه نداشتند و ...

پس چرا در بازی‌های دوستانه خوب بودیم و اتفاقا موفق هم شدیم. به هر حال کار فوتبال ما با این شکست خیلی مشکل است.

شما قبل از این بازی گفته بودید که ایران می‌تواند انگلیس را شکست دهد.

من ابراز امیدواری کرده بودم. طبیعتا می‌شود قبل از هر مسابقه ای درباره آن نظر داد. این طبیعی است. البته من نگفته بودم که حتما انگلیس را می‌بریم گفتم امیدوارم برنده شویم.

به نظر شما تیم ملی می‌تواند از گروه خودش به مرحله بعدی صعود کند؟

فوتبال ما در حدی نیست که بتوانیم صعود کنیم.ضمن اینکه فضا در فضای مجازی چندان مناسب نیست و تیم ملی از این اتفاق آسیب‌های زیادی دیده است.

خیلی‌ها می‌گویند که خواندن سرود الزامی ندارد و ...

الزامی نیست و این را قبول دارم. حقیقت را نباید از یاد برد. شما بروید فیلم‌های قدیمی‌بازی‌های تیم ملی را ببینید.خیلی از بازیکنان هستند که سرود را نخوانده اند اما سرود بخشی از وجود آدم است.حالا خیلی‌ها با شور آن را می‌خوانند و خیلی‌ها هم نمی‌خوانند .این اتفاق حالا برجسته شده است اگر نه بازیکنان گاهی دست را به نشانه احترام و عشق و علاقه روی قلب شان می‌گذاشتند و این قلب یعنی میهن و میهن پرستی. این یک بدعت است که بچه‌ها از کلاس اول تا وقتی که می‌میرند سرود را حفظ هستند.می‌شود یک چیزی بگویم؟

حتما.

روزی یک مربی کره ای در تکواندو صبح که آمده بود به شاگردانش تمرین بدهد به آنها گفته بود که سرود ملی را بخوانند. بچه‌ها نتوانسته بودند بخوانند.ایشان گفته بود اگر تا ظهر نخوانید دیگر پیش من نیایید. منظور این است که خواندن سرود تیم ملی باعث افتخار است.

پس شما معتقد هستید که اعتراض‌های اخیر و جو به وجود آمده در فضای مجازی خیلی به این مسائل دامن زده است؟

به نظرم برجسته شده است. در فرانسه هم از این اتفاق‌ها افتاده است و اتفاقا خیلی سازماندهی شده. اینجا فضای مجازی خیلی تاثیر داشت.به نظر بنده اشتباه خیلی از رسانه‌ها این است که ورزش را سیاسی می‌کند.

یعنی ورزش از نظر شما سیاسی نیست؟

چه ربطی به هم دارند؟الان شکست دادن آمریکا چه ربطی به سیاست دارد؟یا اگر ما از انگیس باخته ایم یعنی سیاست در آن نقش داسته؟ ما در ورزش مبارزه می‌کنیم و اینجا جای تنفر نیست.

پس از نظر شما جام جهانی هم سیاسی نیست درست است؟ چه از میزبانی پر حرف و حدیث قطری‌ها و چه از حاشیه‌های زیادی که به وجود آمده است.

به نظر من فقط بحث مالی بود.بهتر بگویم فساد مالی.اخیرا هم مقامات فیفا ابراز پشیمانی کرده بودند که این اتفاق افتاده است.

نظر شما درباره بازی با ولز و آمریکا چیست؟

دلم می‌خواهد صعود کنیم اما فوتبال قائل به پیش بینی نیست و من هم این ویژگی را ندارم.به عنوان یک ایرانی دوست دارم که این اتفاق تحقق پیدا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار