حمایت از پروژه‌های تجدیدپذیر در صندوق ملی محیط‌زیست

تهران (پانا) - مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین ساتبا و صندوق ملی محیط زیست با هدف توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر و ارتقای بهره‌وری انرژی برق به امضا رسید.

کد مطلب: ۱۳۲۶۲۲۴
لینک کوتاه کپی شد
حمایت از پروژه‌های تجدیدپذیر در صندوق ملی محیط‌زیست

صبح امروز و در محل برگزاری بیستمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست، مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) و صندوق ملی محیط زیست با هدف حمایت از طرح های احداث نیروگاه های تجدیدپذیر و توسعه پروژه های بهره وری انرژی مبتنی بر بازار بهینه سازی انرژی و محیط زیست به امضا رسید.

سجاد انجم شعاع - مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست در آیین امضای این تفاهم نامه با اشاره به نوپا بودن این صندوق، اظهار کرد: ما از سال 1401 حمایت از پروژه‌های تجدیدپذیر و اعطای تسهیلات به این پروژه‌ها را شروع کردیم.

وی، اظهار امیدواری کرد صندوق ملی محیط زیست در چندماه باقی مانده از سال جاری و سال آینده، پروژه‌های بهره‌وری انرژی برق را هم تامین مالی و حمایت کند.

محمود کمانی - معاون وزیر نیرو و رئیس ساتبا نیز در این مراسم با اشاره به همکاری این سازمان و صندوق ملی محیط زیست در راستای توسعه تجدیدپذیرها و ارتقای بهره‌وری انرژی برق، تصریح کرد: وزارت نیرو برای احداث 10 هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در طی 4 سال برنامه‌ریزی کرده است.

وی افزود: تامین مالی برای احداث این نیروگاه‌ها باید توسط بانک‌ها و موسسات مالی همچون صندوق ملی محیط زیست که رسالت آن اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی برای کمک به کاهش آلایندگی محیط زیستی و دستیابی به هوای پاک است، انجام شود.

معاون وزیر نیرو در پایان اظهار امیدواری کرد با امضای این تفاهم‌نامه همکاری، زمینه توسعه تجدیدپذیرها و ارتقای بهره‌وری انرژی برق در کشور فراهم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار