پیش‌بازی آلمان - ژاپن

رقابت سامورایی‌ها با تیمی که فقط قهرمانی می‌خواهد

تهران (پانا) - شروع کار آلمان در جام‌جهانی ۲۰۲۲ یکی از پرافتخارترین تیم‌های تاریخ جام‌جهانی در گروه E با نبرد مقابل ژاپن خواهد بود.

کد مطلب: ۱۳۲۶۱۲۰
لینک کوتاه کپی شد
رقابت سامورایی‌ها با تیمی که فقط قهرمانی می‌خواهد

امروز رقابت‌های گروه E جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر با برگزاری دیداری بین آلمان و ژاپن در ورزشگاه بین‌المللی الخلیفه شهر دوحه آغاز خواهد شد.

آلمان؛ با فلیک تا قهرمانی

وقتی آلمانی‌ها مطمئن شدند که فرمول یواخیم لو دیگر شکست خورده و نباید با مربی قهرمان جام‌جهانی ۲۰۱۴ ادامه داد، هانسی فلیک جایش را گرفت و البته کمی هم به وضعیت ژرمن‌ها سروسامان داد. در دوره قبلی آلمان یکی از بدترین آمارهایش در تاریخ جام‌جهانی را به جای گذاشت و هیچ نشانی از تیم قهرمان نداشت. با ۱۰ برد در ۱۶ بازی و پیدا کردن چند مهره جوان و آینده‌دار در بوندس‌لیگا تیمی ساخته که به آینده‌اش بسیار امیدوار هستند. آلمان می‌تواند دست‌کم یکی از تیم‌های نیمه‌نهایی باشد. شاید حتی تا قهرمانی هم آهسته آهسته پیش بروند.

ژاپن؛ سامورایی‌های شگفتی‌ساز

یکی از بهترین آسیایی‌های تاریخ جام‌جهانی همیشه ژاپن بوده؛ تیمی که به صعود امیدوار است و فقط به رسیدن به مرحله نهایی مسابقات دلخوش نمی‌کند. یک دوره در میان ژاپن راهی یک‌هشتم نهایی شده که موفقیت بزرگی است. سامورایی‌ها دوباره چندین ستاره در تیم‌های بزرگ دارند و مردم‌شان به موفقیت امیدوارند. البته اگر به توالی و ریاضی اعتقاد داشته باشید متوجه می‌شوید که این دوره، دوره ناکامی است! در کنار آلمان و اسپانیا قرار گرفتن کار ژاپن را سخت کرده. از طرفی کاستاریکا هم رقیب کوچکی نیست. اما آیا ژاگن شگفتی‌ساز خواهد شد؟

آخرین جدال

مِی ۲۰۰۶ قبل از جام‌جهانی که آلمان میزبانش بود این تیم در دیدرای دوستانه مقابل ژاپن تن به تساوی ۲-۲ داد. کلوزه و شواین‌اشتایگر برای آلمان و تاکاهارا (۲ مرتبه) برای ژاپن در آن بازی گل زدند.

آمار بازی

۲) آلمان و ژاپن تابه‌حال ۲ مرتبه در دیدارهای دوستانه به مصاف هم رفته‌اند که یکی را آلمان برده و دیگری مساوی شده. این نخستین دیدار رسمی‌شان خواهد بود.
۸) در ۱۹ دوره قبلی جام‌جهانی، آلمان ۸ مرتبه به فینال رسیده و ۴ مرتبه قهرمان شده. ژرمن‌ها بیشترین سابقه حضور در فینال را داشته‌اند و دومین تیم پرافتخار جام‌جهانی هستند.

۶) ژاپن که سال ۱۹۹۸ برای نخستین مرتبه راهی جام‌جهانی شد، از آن دوره به بعد در ۶ دوره متوالی یک تیم آسیایی حاضر در جام‌جهانی بوده. نکته جالب این که سامورایی‌ها یک دوره در میان به مرحله یک‌هشتم رسیده‌اند و اگر توالی حفظ شود، این دوره در مرحله گروهی حذف خواهند شد!

۱) دوره قبلی برای آلمان فوق‌العاده تلخ تمام شد. تیم یواخیم لو که سال ۲۰۱۴ قهرمان شده بود، سال ۲۰۱۸ در روسیه در مرحله گروهی حذف شد. این اتفاق از سال ۱۹۳۹ به بعد برای‌شان رخ نداده بود.

۱۰) توماس مولر که جام‌جهانی ۲۰۱۰ در اولین حضورش آقای‌گل جام‌جهانی شد با ۱۰ گل زده یکی از برترین گلزن‌های تاریخ این تورنمنت است. ستاره باتجربه ژرمن‌ها بین بازیکنان فعلی جام‌جهانی بهترین آمار گلزنی را داشته و حتی از لیونل مسی و کریستیانو رونالدو هم بالاتر است.

مصدومان و محرومان

آلمان همه ستاره‌هایش که به جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر آورده را برای بازی نخست در اختیار خواهد داشت. تاکوما آسانو تنها مصدوم ژاپن است که شاید به این دیدار برسد.

ترکیب احتمالی دو تیم

آلمان: نویر، کرر، زوله، رودیگر، رائوم، گورتسکا، کیمیش، گنبری، موسیالا، سانه و هاورتس
ژاپن: گوندا، ساکای، تومیاسو، یوشیدا، ناگاتومو، موریتا، شیباساکی، ایو، کامادا، کوبو و مینامینو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار