برگزاری کارگاه آموزشی خبرنگاری پانا ویژه دانش‌آموزان دختر فشافویه

فشافویه (پانا) - کارگاه آموزشی خبرنویسی ویژه دانش‌آموزان دختر عضو خبرگزاری پانا با حضور معاون‌پرورشی و تربیت‌بدنی، رابط خبرگزاری پانا فشافویه و جمعی از دانش‌آموزان خبرنگار دوره اول و دوم متوسطه به صورت حضوری در سالن ولایت اداره آموزش و پرورش فشافویه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۲۵۹۳۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کارگاه آموزشی خبرنگاری پانا ویژه دانش‌آموزان دختر فشافویه

عباس آقامحمدی معاون پرورشی و تربیت‌بدنی منطقه فشافویه با اشاره به اهمیت و ارزش شغل خبرنگاری، گفت: خبرنگاری از مشاغل مهم و تأثیرگذار در جامعه است؛ یک خبر می‌تواند جرقه یک انقلاب یا نظام باشد و یکی از مهم‌ترین حرفه‌ها و شغل‌‌های دنیای امروز است.

در ادامه لیلا سادات کربلایی عبداللهی، مامور سازمان دانش‌آموزی و رابط خبرگزاری پانا، در رابطه با مهارت خبرنگاری بیان کرد: خبرنگاری یک دنیای بزرگ و متفاوت است، بخصوص در این عصر که عصر اطلاعات و ارتباطات است و همه پیگیر و دنبال کننده اخبار در رسانه‌ها هستند.

کربلائی افزود: از ویژگی‌های یک دانش‌آموز خبرنگار این است که اولویت او درس خواندن باشد و در کنار درس خواندن به حرفه خبرنگاری بپردازد؛ خبرنگار دانش‌آموز، باید اعتماد به نفس بالایی داشته باشد تا بتواند در جامعه حضور پیدا کند و پوشش خبری داشته باشد؛ ویژگی بعدی این است که خبرنگار باید خلاق و پویا باشد تا خبر‌های باکیفیت و متنوع تهیه کند‌ و سرعت عمل بالایی داشته باشد تا متن خبر به موقع روی سایت بارگذاری شود.

وی خاطر نشان کرد: دانش‌آموز خبرنگار می‌تواند خبر‌های مدرسه محل تحصیل، اداره آموزش‌ و پرورش و در مرحله بعد اخبار منطقه را تهیه کند. یک خبرنگار باید امانت‌دار باشد به طور مثال وقتی یک خبر مصاحبه‌ای تهیه می‌کند باید واقعیت‌ها و مطالبی که فرد مصاحبه‌شونده بیان می‌کند را بنویسد و نظر‌های شخصی خود را در خبر وارد نکند.

لازم به ذکر است در این کارگاه آموزشی لیلا سادات کربلایی رابط خبرگزاری پانا فشافویه، نرگس عبداللهی و فاطمه فرج زاده خبرنگاران فعال پانا، مطالب آموزش خبرنویسی را به خبرنگاران جدید آموزش دادند.

خبرنگار: نرگس عبداللهی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار