همکاری سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و دانشگاه فرهنگیان تقویت می‌شود

تهران (پانا) - نشست معرفی خدمات حضوری و دیجیتال کتابخانه سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۲۵۸۸۸
لینک کوتاه کپی شد
همکاری سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و دانشگاه فرهنگیان تقویت می‌شود

در راستای تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه فرهنگیان و به‌مناسبت سی‌امین دوره هفته کتاب، نشست معرفی خدمات حضوری و دیجیتال کتابخانه سازمان پژوهش، با حضور ‌‌مهدی نامداری و حیدر قمری معاون و مدیرکل اداره نشر و اطلاع‌رسانی معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه فرهنگیان و وحیده کاشی نهنجی کارشناس مسئول اداره کتابخانه‌ها و اسناد دانشگاه فرهنگیان، در محل کتابخانه این سازمان شد.

در این دیدار ‌اکرم عینی به بیان تاریخچه و معرفی شماره استاندارد بین‌المللی کتابخانه (‌شابکا) پرداخت‌ و ‌درباره فعالیت‌های اصلی کتابخانه سازمان پژوهش، توضیحاتی را ارائه داد.

‌نیاز‌سنجی اطلاعات، مجموعه‌سازی منابع کتابخانه‌ای، پردازش و سازماندهی منابع اطلاعاتی، خدمات گردش منابع، اشاعه گزینشی اطلاعات، اطلاع‌رسانی و مشاوره اطلاعاتی، توسعه و پایدارسازی سواد اطلاعاتی همکاران سازمان در بخش منابع چاپی و الکترونیکی، معرفی پایگاه‌های اطلاعاتی چاپی و الکترونیکی، سامانه دیجیتال و شیوه استفاده از آن‌ها و جست‌وجوی درون متنی کتاب‌های درسی دهه 90 از جمله توضیحات رئیس اداره کتابخانه و مرکز اسناد سازمان پژوهش درباره فعالیت‌های کتابخانه و مرکز اسناد سازمان بود.

‌اهدای یک نسخه از کتاب‌های انتشارات دانشگاه فرهنگیان به کتابخانه و مرکز اسناد سازمان پژوهش، ‌برگزاری کارگاه آموزش سواد اطلاعاتی معلم‌ توسط کتابخانه و مرکز اسناد سازمان ‌در دانشگاه فرهنگیان، فراهم‌کردن زمینه دسترسی به منابع دیجیتال برای دانشجویان و اساتید دانشگاه فرهنگیان و ‌دریافت شماره شابکا برای کتابخانه‌های دانشگاه فرهنگیان از جمله پیشنهادات مهدی نامداری در این نشست بود.

در ادامه با حضور مدیر‌کل حوزه ریاست سازمان، میهمانان دانشگاه فرهنگیان ‌از مجموعه مخازن چاپی کتابخانه و مرکز اسناد سازمان پژوهش بازدید کردند.

همچنین در ‌‌پایان این نشست مقرر شد در راستای تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت، همکاری بین کتابخانه‌ای بعد از حضور مسئولان کتابخانه دانشگاه شهید رجایی در این سازمان، بررسی و در قالب همکاری بین سه کتابخانه اجرا شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار