استاندار آذربایجان‌غربی:

اولین ایستگاه بارانداز راه‌آهن بزودی در ارومیه راه‌اندازی می‌شود

پیگیر تسریع روند احیای دریاچه ارومیه هستیم

ارومیه (پانا) - استاندار آذربایجان غربی گفت اولین ایستگاه بارانداز راه‌آهن بزودی در ارومیه راه‌اندازی می‌شود، همچنین پیگیر تسریع روند احیای دریاچه ارومیه هستند.

کد مطلب: ۱۳۲۵۸۰۳
لینک کوتاه کپی شد
اولین ایستگاه بارانداز راه‌آهن بزودی در ارومیه راه‌اندازی می‌شود

محمدصادق معتمدیان امروز در جلسه شورای اداری شهرستان ارومیه، اشتغال زایی، سرمایه گذاری، تولید و محرومیت زدایی را اولویت های دولت در استان اعلام کرده و افزود: با استفاده از ظرفیت های آذربایجان غربی، برای تحقق نرخ 8 درصدی رشد اقتصادی، توسعه استان و جذب سرمایه گذار برنامه ریزی ویژه کرده ایم.

وی همچنین آذربایجان غربی را یکی از استان های امن کشور برای سرمایه گذاری معرفی کرده و ادامه داد: با تسهیل و رفع موانع سرمایه گذاری، امروز شاهد ریل گذاری در مسیر توسعه، رونق اشتغالزایی و بهبود فضای کسب و کار در استان هستیم.

استاندار آذربایجان غربی به راه اندازی مرکز خدمات سرمایه گذاری در استان نیز اشاره کرده و افزود: این مرکز نقش قابل توجهی در جذب سرمایه گذار حاکمیتی و خصوصی و تسریع و روانسازی روند سرمایه گذاری در آذربایجان غربی داشته است.

معتمدیان همچنین با اشاره به اهمیت آماده‌سازی زیرساخت ها در حوزه هایی چون معدن، کشاورزی، گردشگری و ... جهت توسعه استان، خاطرنشان کرد: معدن پیشران توسعه آذربایجان غربی بوده و با هماهنگی های ملی و رایزنی با سرمایه گذاران بزرگ کشور، پیگیر رفع موانع سرمایه گذاری در حوزه معدن هستیم.

استاندار آذربایجان غربی برنامه ریزی برای تحول در حوزه حمل و نقل استان را نیز ضروری دانسته و تصریح کرد: با توجه به موقعیت آذربایجان غربی و اهمیت حمل و نقل ریلی بار در کاهش قیمت تمام شده کالا و عرضه تولیدات استان، به زودی شاهد راه اندازی اولین ایستگاه بارانداز راه آهن در ارومیه خواهیم بود.

معتمدیان همچنین احیای دریاچه ارومیه را یک مطالبه ملی اعلام کرده و افزود: با تفویض اختیارات احیای دریاچه ارومیه به استان و جذب اعتبارات مورد نیاز، پیگیر تکمیل تونل انتقال آب به این دریاچه و تسریع روند احیای دریاچه ارومیه در حوزه های سخت افزاری و نرم افزاری هستیم.

وی در ادامه با اشاره به هم افزایی شکل گرفته در استان برای توسعه همه جانبه، یادآور شد: افزایش قابل توجه اعتبارات عمرانی و تاثیر آن در افزایش رشد نرخ اشتغال، از جمله دستاوردهای همصدایی و تعامل دولت و نمایندگان مجلس بوده است.

استاندار آذربایجان غربی همچنین با تاکید بر پیگیری جذب اعتبارات ملی و جلوگیری از بازگشت هرگونه اعتباری در دستگاهها، افزود: اهتمام شکل گرفته برای جذب اعتبارات، اتمام پروژه های ملی و جبران عقب افتادگی های استان را به دنبال خواهد داشت.

معتمدیان بر پیگیری جذب اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری نیز تاکید کرده و گفت: در یکشنبه های حمایت از تولید، پیگیر رفع مشکلات واحدهای تولیدی و احیای واحدهای راکد و نیمه فعال هستیم.

وی در ادامه با تاکید بر تلاش شبانه روزی مدیران جهت رفع مشکلات انباشته شده مردم، خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه‌های دولتی ارتباط مستقیم خود با مردم را استمرار بخشیده و با روحیه جهادی در مسیر توسعه استان و تامین مطالبات مردم گام بردارند و بر تکریم ارباب رجوع و خدمات رسانی شایسته به مردم نظارت جدی داشته باشند.

استاندار آذربایجان غربی در پایان با اشاره به توطئه های اخیر دشمنان علیه کشورمان، افزود: حساب کسانی که اعتراض قانونی دارند با هنجارشکنان جدا بوده و باید در کنار پاسخگویی به مطالبات به حق مردم، امنیت جامعه نیز تامین شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار