مدیر حوزه هنری استان سیستان و بلوچستان:

تربیت زیبایی‌شناختی باید تبدیل به گفتمان حاکم در فضای دانش‌آموزی شود‌‌

زاهدان (پانا) - مدیر حوزه هنری استان سیستان و بلوچستان گفت در نظام تعلیم و تربیت فعلی، تربیت زیبایی‌شناختی جایگاه اساسی خود را پیدا نکرده است، یکی از محورهای شش‌گانه سند تحول، تربیت زیبایی‌شناختی است که باید تبدیل به یک گفتمان در بین دانش‌آموزان شود.

کد مطلب: ۱۳۲۵۲۷۷
لینک کوتاه کپی شد
تربیت زیبایی‌شناختی باید تبدیل به گفتمان حاکم در فضای دانش‌آموزی شود‌‌

مصطفی سیاسر در آیین اختتامیه رویداد «یک صدا ایران» به پانا گفت: «یکی از مسیرهای تحقق تربیت زیبایی شناختی، استعدادیابی هنری در بین دانش آموزان، تیم‌سازی و تولید اثر در راستای اهداف بلندی است که ایران اسلامی دارد. مانند ایران قوی که امروز باید تبدیل به گفتمان حاکم در فضای دانش آموزی شود.»

وی افزود: «مخاطب اصلی این گفتمان آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت است، چون نسلی که مسئولیت های ایران و نیازهای آینده را برای ایرانی قوی پیش خواهد برد، همان دانش آموزان ما هستند.»

مدیر حوزه هنری استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: «اینکه دانش آموزان رسالت و گفتمان خودشان را تحقق و پیشرفت ایران قوی قرار دهند باید در آموزش و پرورش پیش برود که بهترین ابزار تحقق این امر هنر است. در واقع هنر، بهترین زبانی است که می تواند یکصدا ایران را فریاد بزند.»

سیاسر، رویداد یک صدا ایران را مسیری برای شناخت استعدادهای جوانان و نوجوانان استان خواند و افزود: «در این رویداد تلاش بر این است که استعدادهای هنری از سرتاسر استان پهناور سیستان و بلوچستان گرد هم جمع شوند و در یک دوره آموزشی و تربیتی شرکت کنند. در واقع کشف و شکوفایی این استعدادها از مهم‌ترین دلایل برگزاری این رویداد بوده است.»

وی افزود: «جوانان و نوجوانان در این رویداد در چهار رشته تولید محتوای رسانه ای، ادبی، نمایشی و تجسمی و در یک دوره سه روزه با حضور اساتید آموزش دیده اند و در آینده نیز از ظرفیت این دانش آموزان در رشته های تخصصی استفاده خواهد شد.»

دانش‌آموز خبرنگار: امیررضا کرد تمینی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار