در گفت‌وگو با پانا:

رسول کربکندی‌: تیم کی‌روش مقابل انگلیس بازی دشواری دارد

فشار زیادی روی بازیکنان است/ بازی دفاعی، توان جسمانی بالا می‌خواهد

تهران (پانا) - پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است شاگردان کی‌روش کار سختی مقابل انگلیس در بازی اول جام جهانی پیش رو دارند.

کد مطلب: ۱۳۲۵۲۱۶
لینک کوتاه کپی شد
رسول کربکندی‌: تیم کی‌روش مقابل انگلیس بازی دشواری دارد

رسول کربکندی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به لیست کی‌روش برای جام جهانی قطر گفت: «نمی‌دانم کی‌روش به چه دلیل یک بازیکن کمتر از لیست قانونی فیفا با خودش به قطر برده است. هر دلیلی داشته باشد توجیه خوبی نیست و باید از این فرصت به‌خوبی سود می‌برد. چون حداقل اینکه برای ایران سود مالی داشت. با این حال همیشه در مورد دعوت شده‌ها و کلا لیست‌های اعلامی از سوی مربیان، حرف و حدیث‌هایی وجود دارد و این بیشتر به سلیقه و فلسفه‌ فوتبالی خود مربیان برمی‌گردد. هر اتفاقی که افتاده باید به این تصمیم احترام گذاشت.»

وی با اشاره به شرایط تیم ملی افزود: «همانطور که همه می‌دانند، تیم ملی تازه مربی‌اش را عوض کرد و کادر جدید زمانی برای آماده سازی نداشت. هر کشوری برای جام جهانی‌اش برنامه‌ریزی کرده بود اما آن موقع فدراسیون ما دنبال گروکشی و انتخابات و دعواهای خودشان بودند. فوتبال بی‌سروسامان بود و کسی نمی‌دانست واقعا شرایط چطور پیش خواهد رفت. وقتی هم کی‌روش آمد، تیم ملی نمی‌توانست تدارکاتی بهتر آماده کند‌. همیشه تیم‌ها ابتدا باید خودشان را تجهیز کنند و بعد به حریفان خودشان برسند. ما در بخش آماده‌سازی مثل همیشه اصلا خوب نبودیم و نباید انتظاری هم داشت.»

پیشکسوت فوتبال ایران تصریح کرد: «در بخش دیگر اما آمادگی رقبای ما بهتر بود. درست است آمریکا در بازی‌های تدارکاتی‌اش خوب نتیجه نگرفت اما مسلما جام جهانی متفاوت خواهد بود. بازی رسمی با تدارکاتی زمین تا آسمان تفاوت دارد. ولز هم که فوتبالی شبیه به انگلیس دارد. گروه سختی داریم. بدون‌شک هر ۴ تیم کار دشواری پیش رو دارند اما سختی کار برای شاگردان کی‌روش بیشتر از بقیه تیم‌هاست.»

رسول کربکندی گفت: «بازیکنان به‌واسطه اتفاقات اخیر سیاسی که در کشور افتاده، خیلی تحت فشار هستند و طبیعی است که در این شرایط با آمادگی ذهنی و روحی مناسب وارد جام جهانی نشده‌‌اند. هر چه بود، خیلی این مسائل روی تمرکز و نحوه بازی آن‌ها تاثیر دارد و نمی‌شود کتمان کرد. با این حال برای آن‌ها آرزوی موفقیت می‌کنم.»

وی با اشاره به رویارویی شاگردان کی‌روش با انگلیس در اولین بازی گروه B تاکید کرد: «قابل پیش‌بینی است که کی‌روش با چه شیوه‌ای بازی می‌کند. بازی بسته و دفاعی فلسفه‌ اوست و طبیعی است که این شیوه آمادگی جسمانی و ذهنی بالایی می‌خواهد. قبلا کی‌روش اگر در جام جهانی دفاعی بازی کرد و آرژانتین به در بسته خورد، زمان کافی برای درست کردن ساختار دفاعی و ارتقای توان جسمانی بازیکنان داشت اما این دوره فرصتی نداشته است. ضمن اینکه چون ۹۰ تا ۹۵ درصد تیم را لژیونرها تشکیل می‌دهند، تازه به اردو اضافه شده‌اند و عملا نه فرصت و نه زمانی برای این کار نداشته است.»

پیشکسوت فوتبال ایران ادامه داد: «همه کشورها البته چنین شرایطی داشته‌اند اما بازیکنان‌شان در لیگ‌های باکیفیت بوده‌اند و در باشگاه‌های خودشان آمادگی بدنی را به‌دست آورده‌اند. اما لیگ ما را وقتی می‌بینیم، اصلا هیچ کیفیتی نداشته و طبیعی است در چنین فضایی بازیکنان هم نمی‌توانند ارتقا پیدا کنند. من اهل پیش‌بینی نیستم چون فوتبال قابل پیش‌بینی نیست. اما بازی اول در هر تورنمنتی سخت‌ترین بازی است. فرقی هم نمی‌کند چه تیمی مقابل شما بازی دارد. انگلیس هم که همه می‌دانند بعد از سال‌ها دنبال موفقیت در جام جهانی است و یکی از مدعیان جدی جام به‌شمار می‌رود. فکر نکنید راحت می‌رویم و مساوی می‌گیریم.»

رسول کربکندی گفت: «آنچه مسلم است بازیکنان با تمام وجود بازی خواهند کرد و هرچه در توان دارند، می‌گذارند. اما هر تیمی کیفیتی دارد و باید ببینیم در این مدت کی‌روش چقدر توانسته این کیفیت را در بازیکنان و تیم بالا ببرد. نتیجه بازی اول خیلی در بازی‌های بعدی تاثیر دارد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار