معاون تربیت بدنی و سلامت وزرات آموزش‌وپرورش

مهم ترین پیشران استقرار تربیت تمام ساحتی، معلمان تربیت بدنی و مراقبین بهداشت و سلامت هستند

تهران (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت وزرات آموزش‌وپرورش گفت مهم ترین پیشران برای استقرار تربیت تمام ساحتی معلمان تربیت بدنی و مراقبین بهداشت و سلامت هستند و باید تلاش کرد صلاحیت‌ها و ظرفیت‌های لازم را در اختیارشان قرار گیرد در نتیجه این حمایت‌ها منجر به تربیت نسلی سالم و صالح خواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۲۵۰۲۴
لینک کوتاه کپی شد
مهم ترین پیشران استقرار تربیت تمام ساحتی، معلمان تربیت بدنی و مراقبین بهداشت و سلامت هستند

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، صادق ستاری فرد در گردهمایی کارشناس مسئولان و کارشناسان حوزه تربیت بدنی و سلامت خراسان رضوی که در راستای اجرای برنامه عملیاتی اداره تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار شد ، بیان کرد: کرونا آسیب‎های زیادی به نظام تعلیم و تربیت وارد کرد و شادی، نشاط و سلامت دانش آموزان را هدف قرار داد و تهدید سلامت دانش آموزان منجر به تعطیلی مدارس و کل نظام تعلیم و تربیت شد، لذا تضمین سلامت موجب تضمین کیفیت آموزشی و پرورشی خواهد شد و به جرات می‎توان گفت حوزه تربیت بدنی و سلامت مهم‎ترین موتور محرک برای تضمین کیفیت آموزشی و پرورشی خواهد بود.

معاون تربیت بدنی و سلامت تصریح کرد: اگر در نظام آموزشی ما تربیت و تزکیه مقدم بر تعلیم است، باید بدانیم مهم‎ترین زیربنای تربیت و تزکیه کسب سلامت دانش آموزان است و یکی از مهم‎ترین عوامل تضمین کننده و تامین کننده سلامت، مقوله ورزش و تربیت بدنی است و این موضوع اهمیت جایگاه والای این حوزه را نشان می‎دهد.

ستاری فرد در ادامه گفت: در حوزه تربیت بدنی و سلامت تلاش می‎‌کنیم با توجه ویژه به دانش آموزان و معلمان تربیت بدنی تمام کشور جایگاه این حوزه را ارتقاء دهیم و امروز حوزه تربیت بدنی در نظام آموزش و پرورش به بلوغ و تکامل رسیده است که قطعا این بالندگی منجر به بهبود کیفیت آموزشی و پرورشی خواهد شد.

وی تامین لوازم و تجهیزات ورزشی مدارس در جهت تحقق نیازهای معلمان تربیت بدنی را امری بسیار مهم دانست و افزود: در زمینه خرید و فراهم ساختن لوازم و تجهیزات ورزشی برای تمام مدارس کشور مبلغ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی کردیم که این تخصیص اعتبار بی‎‌نظیر بود و تلاش کردیم نیاز معلمان تربیت بدنی را برطرف سازیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت طرح شهید سلیمانی را یکی از ماندگارترین طرح‌های آموزش و پرورش برشمرد که در این طرح چشم انداز ما «هر مدرسه یک فضای ورزشی» است و در جهت تحقق آن گام برمی‎داریم.

ستاری فرد افزود: بازخوردها نشان می‎ دهد معلم تربیت بدنی محبوب‎ترین معلم مدرسه و درس تربیت بدنی شیرین ترین و جذاب‎ترین درس بین سایر دروس است، معلم تربیت بدنی بهترین مشاور است و این ظرفیت بزرگی است پس باید بسیار بیشتر تلاش کنیم و به دنبال هویت بخشی به درس و موضوع تربیت بدنی هستیم و این ارزش و محبوبیت غیرقابل انکار است و این موضوع چه فرصت بی‎نظیر و بی‎بدیلی برای کار فرهنگی و تربیتی فراهم می‎آورد.

وی گفت: می ‎توان معلم تربیت بدنی را مهم‎ترین عامل و عنصر تربیتی در مدرسه دانست پس باید به خود ببالیم که در این جایگاه و مقام قرار گرفته ایم و باید به آن‎ها نگاه ویژه ای داشته باشیم.

وی در پایان تصریح کرد: طبق سند تحول بنیادین ماموریت نظام آموزش و پرورش بسط، توسعه و گسترش آموزش‎های فنی و مهارتی است، اما فراموش نکنیم رسالت ما موضوع دیگری است و بین ماموریت و رسالت تفاوت‎های بسیاری وجود دارد و رسالت آموزش و پرورش تربیت دانش آموزان است و حوزه تربیت بدنی و سلامت این ظرفیت را دارد که نسبت به تربیت تمام ساحتی و تربیت به معنای واقعی کلمه یعنی انتقال مهارت‎های زندگی به بهترین شکل ممکن عمل کند و مهم‎ترین پیشران برای استقرار تربیت تمام ساحتی معلمان تربیت بدنی و مراقبین بهداشت و سلامت هستند و باید تلاش کرد تا صلاحیت‎ ها و ظرفیت های لازم را در اختیارشان قرار دهیم که این حمایت ‎ها منجر به تربیت نسلی سالم و صالح خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار