ثبت‌نام ۳۵۰ دانش‌آموز استثنایی در مدارس عادی گیلان

رشت(پانا) - رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان اعلام کرد ۲ هزار و ۱۸۰ دانش‌آموز استثنایی در استان وجود دارد که از این تعداد ۳۵۰ نفر در مدارس عادی ثبت‌نام کرده‌اند.

کد مطلب: ۱۳۲۴۹۲۶
لینک کوتاه کپی شد
ثبت‌نام ۳۵۰ دانش‌آموز استثنایی در مدارس عادی گیلان

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان اظهار کرد: استان گیلان ۲ هزار و ۱۸۰ دانش آموز استثنایی دارد که از این تعداد ۳۵۰ نفر در مدارس عادی ثبت نام کرده اند.

مرضیه کریمی با اشاره به اینکه دانش آموزان استثتایی به ۷ گروه تقسیم می‌شوند؛ افزود: نابینا، ناشنوا، جسمی حرکتی، کم توان ذهنی، هیجانی رفتاری یا اوتیسم، اختلافلات یادگیری و چند معلولیتی این قشر ناتوان را شامل می‌شود. این کودکان در مقایسه با دیگر دانش‌آموزان استثنایی، هوش متوسط و عادی دارند و با ارزیابی و آزمایش اولیه، شناسایی می‌شوند.

وی با بیان اینکه مدارس استثنایی برای دانش آموزان با هوش پایین‌تر مناسب است، گفت: در مدارس استثنایی خدمات توانبخشی شامل گفتار درمانی، توانبخشی و کاردرمانی هم ارائه می‌شود. کتاب برای این کودکان سبک‌تر و راحت‌تر تهیه و تدوین می‌شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان با اشاره به اینکه گیلان ۴۸ مدرسه دولتی برای کودکان استثنایی دارد، تصریح کرد: علاوه بر این مدارس دولتی، ۵ مدرسه خصوصی در رشت و بندرانزلی نیز برای این کودکان راه اندازی شده است. ۲۵ مرکز اختلالات یادگیری نیز برای کودکان استثنایی فراهم شده است، این مراکز برای دانش آموزانی که در خواندن، نوشتن و ریاضی مشکل یادگیری دارند در نظر گرفته شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار