رئیس اداره استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران تاکید کرد:

ضرورت فراهم کردن زمینه‌های تمام ساحتی و پرورش برای دانش‌آموزان سمپاد

رودهن (پانا) - رئیس اداره استعدادهای درخشان و مرکز دانش‌پژوهان اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، در جلسه شورای پژوهشی در دبیرستان استعدادهای درخشان شهید بهشتی رودهن، بر ضرورت فراهم کردن زمینه‌های تمام ساحتی و پرورش برای دانش‌آموزان سمپاد تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۲۴۶۷۹
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت فراهم کردن زمینه‌های تمام ساحتی و پرورش برای دانش‌آموزان سمپاد

محمدعلی زنجانی، رئیس اداره استعدادهای درخشان و مرکز دانش‌پژوهان اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، با حضور در جلسه پژوهشی برگزار شده در مدرسه استعدادهای درخشان شهید بهشتی رودهن به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، ضمن تشکر از زهرا رستمی، مدیر آموزش و پرورش رودهن به جهت پیگیری‌های متعهدانه درباره مدرسه شهید بهشتی و زحمات شایان مرتضی نادری مدیر این مدرسه، گفت: مساله ای که بسیار مهم است و مدیرکل استان نیز تاکید زیادی روی آن دارد، این است که به تمام ساحت‌ها در مدارس سمپاد که برای یک دانش‌آموز سمپادی تعریف شده است پرداخته شود.

وی در ادامه بیان کرد: متاسفانه در مدارس سمپاد هم دانش‌آموزان و هم اولیا تک ساحتی شده‌اند، انتظار نخبه دارند اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که واژه تیزهوش را روی این مدارس نگذاریم چون واژه تیزهوش آیتم‌ها و عوامل موثر زیادی دارد، درباره این دانش‌آموزان فقط باید همان استعدادهای درخشان را استفاده کرد چون در واقع فقط دارای یک استعداد خاص هستند.

زنجانی در ادامه صحبت‌هایش اذعان کرد: وظیفه ما این است که در این مدارس علاوه بر بحث آموزش، زمینه‌های تمام ساحتی و پرورش دانش‌آموزان را فراهم کنیم، درست است که مطالبه اولیا و دانش‌آموزان قبولی کنکور است اما در کنار این موضوع، باید طوری تربیت کنیم که تمام ساحتی بودن تامین شود، دانش‌آموز ما در تربیت‌بدنی، فعالیت‌های فرهنگی و هنری و مذهبی و پژوهشی ورود کرده و فعالیت کند.

رئیس اداره استعدادهای درخشان همچنین عنوان کرد: اینکه رویکرد استان روی نتایج کنکور است جز معایب است؛ درست است که آینده دانش‌آموز که گره به کنکور خورده است نباید خراب شود اما در کنار همه این‌ها باید پرورش و تربیت هم صورت گیرد.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: مدارس سمپاد باید تبدیل به پایگاه پژوهش شوند و برای همه دانش‌آموزان این امکان فراهم شود؛ یعنی دانش‌آموز ما در یک روستا هم تحت پوشش این مرکز پژوهش باشد، کانون ما در هر منطقه یا مدارس سمپاد هستند یا پژوهش سرا که از هم‌افزایی این دو همه دانش‌آموزان نفع ببرند.

خبرنگار : زهره صفرزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار