استاندار اردبیل:

تولید ثروت پایدار در جامعه مستلزم ایجاد فضای علم‌آموزی است

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل با بیان اهمیت علم و تولید ثروت در سایه دانش، ایجاد زمینه و فضای علم آموزی را گامی برای تولید ثروت پایدار در جامعه دانست.

کد مطلب: ۱۳۲۴۶۶۸
لینک کوتاه کپی شد
تولید ثروت پایدار در جامعه مستلزم ایجاد فضای علم‌آموزی است

سید حامد عاملی، استاندار اردبیل در بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان با اشاره به عقب ماندگی‌های استان در شاخص‌های مختلف و از جمله فضای آموزشی، توسعه فضای علم آموزی را گامی برای ایجاد تحول در خانواده‌ها و رشد و ترقی جامعه عنوان کرد.

وی یادآور شد: متوسط سرانه فضای آموزشی در کشور به ازای هر دانش آموز ۶ متر مربع بوده که این میزان در استان اردبیل چهار مترمربع است.

استاندار اردبیل با اشاره به خدمات خیرین مدرسه ساز در راستای افزایش فضای آموزشی اظهار کرد: سعادت جوامع در رشد علم و خلاقیت است و در حال حاضر جوامع تلاش می‌کنند، نخبگان سایر کشورها را به سمت خود جذب کرده و زمینه تولید علم و ثروت را از طریق منابع انسانی توانمند مهیا سازند.

عاملی خاطرنشان کرد: اگر در جامعه ای علم توسعه پیدا کند، قاعده‌مندی و تولید ثروت مطابق با هزینه کردها نیز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه خروج از اقتصاد تک محصولی و فروش نعمت‌های خدادادی داخل کشور بدون توجه به تولید ثروت متاثر از علم میسر نمی‌شود و هم اکنون این موضوع باعث شده هزینه‌ها بیشتر از درآمد باشد.

استاندار اردبیل توجه به آموزش فرایند تولید ثروت از علم را یادآور شد و گفت: توجه به ارزش دانش و استفاده از آن در حوزه‌های مختلف تولید و کشاورزی از جمله ضرورت‌هایی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد تا از بروز مشکل در هزینه- درآمدها نباشیم.

گفتنی است در این جشنواره بیش از ۲۲ نفر از خیرین مدرسه ساز تجلیل شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار