معاون پرورشی دبیرستان دکتر سلطانی فارسان:

هفته کتابخوانی، فرصتی برای تجدید دوستی با کتاب است

کتاب، لازمه شکل‌گیری یک جامعه آگاه و باسواد است

فارسان (پانا) - معاون پرورشی دبیرستان نمونه دولتی دکتر سلطانی شهرستان فارسان، هفته کتاب و کتابخوانی را فرصتی مغتنم برای تجدید دوستی با کتاب دانست و بر ضرورت کتابخوانی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۲۴۵۸۰
لینک کوتاه کپی شد
هفته کتابخوانی، فرصتی  برای تجدید دوستی با کتاب است

شهلا محمدی، معاون پرورشی دبیرستان نمونه دولتی دکتر سلطانی شهرستان فارسان در گفت و گو با پانا با اشاره به اهمیت کتاب گخوانی گفت: «کتاب، منبع سرشاری از اطلاعات است با خواندن کتاب، پنجره ذهن انسان به سوی سرزمین دانایی و آگاهی گشوده می شود و چراغ بصیرت در وجود وی، برافروخته می شود. کتاب خواندن سبب تقویت حافظه، تمرکز و قدرت تخیل می شود و از بیماری هایی همچون افسردگی و زوال عقلی جلو گیری می کند.

وی افزود: نوشتن فرزندن خواندن است. کتاب خواندن علاوه بر تمام مزایایی که برای روح و جسم انسان دارد؛ قوه نویسندگی ما را نیز تقویت می کند و باعث می شود که ما بتوانیم نوشته های بهتر و دلنشین تری را به تحریر در آوریم.

محمدی در ادامه به اهداف گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: هفته کتاب و کتابخوانی فرصتی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی بین افراد جامعه است. این مناسبت، بهانه ای برای تجدید دوستی با کتاب،یار مهربان است.

معاون پرورشی دبیرستان دکتر سلطانی، در ادامه بر ضرورت تشویق دانش آموزان به سوی کتابخوانی تاکید کرد و گفت: متاسفانه با وجود کتاب های بسیاری که در زمینه های گوناگون وجود دارد؛ سرانه مطالعه در کشور ما، پایین است. در نظام تعلیم و تربیت باید سعی کنیم که دانش آموزان را به سمت کتابخوانی تشویق و ترغیب کنیم تا این فرهنگ نیک در جامعه، نهادینه شود. کتاب خانه های مدارس و کانون های پرورشی بستر مناسبی برای نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی هستند. در کتابخانه های مدارس باید کتاب هایی ارائه شود که به روز، آموزنده و متناسب با ذائقه دانش آموزان باشد و برای آنها جذابیت داشته باشد تا دانش آموزان نیز بیشتر به خواندن کتاب، مشتاق شوند.

محمدی ادامه داد: یک جامعه موفق با وجود مردم آگاه و با سواد شکل می گیرد. اگر فرهنگ کتابخوانی در بین اقشار یک جامعه نهادینه شود. دید آنها نسبت به جهان پیرامون وسیع تر می شود و می توانند مسائل را بهتر تحلیل کنند و در عرصه های مختلف همچون عرصه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی با درایت و آگاهی کامل،گام بردارند و جامعه خود را به پیشرفت و ترقی برسانند.

وی در ادامه از برپایی نمایشگاه کتاب در دبیرستان دکتر سلطانی شهرستان فارسان خبر داد و از دانش آموزان خواست تا همواره بخشی از اوقات فراغت خود را به خواندن کتاب اختصاص دهند تا بتوانند از مطالب گوناگون بهره مند شوند و ذهن خود را با کتاب،پرورش دهند.

دانش آموز خبرنگار: حکیمه علیخانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار