آموزش ۷۲۰ کودک ناتوان جسمی در مراکز توانبخشی معلولان گیلان

رشت (پانا) - مدیرکل بهزیستی گیلان خبر داد ۷۲۰ کودک ناتوان جسمی و حرکتی در ۲۱ مرکز توانبخشی آموزشی معلولان، زیر نظر بهزیستی آموزش می‌بینند.

کد مطلب: ۱۳۲۴۵۳۲
لینک کوتاه کپی شد
آموزش ۷۲۰ کودک ناتوان جسمی در مراکز توانبخشی معلولان گیلان

مهدی خدمت بین دانا،مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به اینکه ۷۲۰ کودک ناتوان جسمی و حرکتی در ۲۱ مرکز توانبخشی آموزشی معلولان زیر نظر بهزیستی آموزش می‌بینند، اظهار کرد: از این تعداد ۲۲۰ کودک کم‌توان ذهنی کمتر از ۱۴ سال در ۷ مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی در ۶ شهرستان رشت، بندر انزلی، رودسر، تالش، آستارا، مهارت‌های خودیاری، مهارت‌های زندگی، مفاهیم پایه را از طریق گفتار درمانی، کار درمانی و روانشناسی فرا می‌گیرند.

وی افزود: ۵۰۰ مددجوی کم توان ذهنی بالای ۱۴ سال هم در ۱۴ مرکز توانبخشی آموزشی معلولان ذهنی در رشت، لاهیجان، لنگرود، رودسر، انزلی، تالش، رضوانشهر، آستانه اشرفیه و صومعه سرا زیر نظر بهزیستی گیلان آموزش می‌بینند.

مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به اینکه اولیاء دانش آموزان استثنایی نیز از اقشار آسیب‌پذیر و کم درآمد هستند که نیاز به حمایت مادی و معنوی دارند، افزود: به کودکانی که در مراکز درجه ۱ آموزش می‌بینند، ماهانه یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و درجه ۲ یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان یارانه پرداخت می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار