پانا یک خبرگزاری آموزشی برای همه دانش‌آموزان است

شیراز (پانا) - اولین دوره آموزش مقدماتی خبرگزاری پانا فارس در سال تحصیلی جدید برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۲۴۵۱۷
لینک کوتاه کپی شد
پانا یک خبرگزاری آموزشی برای همه دانش‌آموزان است

دوره آموزش خبرنگاری ویژه دانش آموزان، در ناحیه ۳شیراز با حضور مسئول خبرگزاری پانا فارس و همچنین رئیس سازمان دانش آموزی استان فارس در کانون فرهنگی و تربیتی حضرت زینب(س) با حضور بیش از ١٠٠ نفر از دانش‌آموزان دوره‌های ابتدایی و متوسطه اول و دوم برگزار شد.

مسئول خبرگزاری پانا استان فارس، این خبرگزاری را یک خبرگزاری آموزشی ویژه دانش‌آموزان معرفی کرد که در راستای رسالت‌های سازمان دانش‌آموزی، با هدف تربیت اجتماعی دانش‌آموزان، هرساله به پرورش و آموزش دانش‌آموزان علاقه‌مند به خبرنگاری می‌پردازد.

سیده مریم ترابی در ابتدای شروع آموزش با طرح پرسش "خبرنگار کیست" ذهن دانش‌آموزان را به چالش کشید و با گفته‌های خودِ دانش‌آموزان پاسخ صحیح این پرسش را داد.

وی در ادامه آموزش، به شیوه و روش پرسش و پاسخ ذهن دانش‌آموزان را به تکاپو انداخت و با کمک گفته‌های خود دانش‌آموزان آموزش مقدماتی خبرنگاری را به آن‌ها آموزش داد.

ترابی با اشاره به اینکه خبرنگاری سرتاسر ذوق و علاقه است، ویژگی‌های یک خبرنگار را برخورداری از حس کنجکاوی، مسئولیت پذیری، راستگویی، امانتداری، پرسش گری و... را برشمرد.

وی با تاکید بر اینکه یک خبرنگار خوب و حرفه‌ای قطعا اهل مطالعه است، دانش‌آموزان را به مطالعه تشویق کرد.

در پایان این دوره آموزشی، دانش‌آموزان برای ورود به مرحله تکمیلی، در یک آزمون آنلاین شرکت می‌کنند و برگزیدگان وارد مراحل بعدی خبرنگاری می‌شوند.

دانش‌آموز خبرنگار: اسرا عرب شوفر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار