برگزاری هشتمین دوره گرامیداشت هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در مدارس استان فارس

شیراز (پانا) - معاون مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اداره امور تربیتی آموزش و پرورش فارس از برگزاری هشتمین دوره گرامیداشت هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در مدارس استان فارس خبرداد.

کد مطلب: ۱۳۲۴۴۴۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری هشتمین دوره گرامیداشت هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در مدارس استان فارس

حسین حسن پور در رابطه با ضرورت اهمیت توجه به پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی گفت: پیشگیری از اعتیاد، اکنون یک دانش معتبر میان رشته ای و چندرشته ای است که مطالعه این دانش و توانمندسازی مدیران، مجریان و فعالان این حوزه، نقش مهمی در تضمین موفقیت و اثربخشی کوشش ها و برنامه ها در این زمینه دارد.

معاون مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اداره امور تربیتی آموزش و پرورش فارس ضمن تاکید بر کاهش عوامل مخاطره آمیز در کودکان و نوجوانان با الگوگیری از سند تحول بنیادین، گفت: هشتمین دوره گرامیداشت هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی که از روز یکشنبه 22 آبان ماه 1401 آغاز و تا روز شنبه 28 آبان ماه 1401 ادامه خواهد داشت.

وی در تشریح روز شمار هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی گفت: روز یکشنبه 22 آبان، تحت عنوان برنامه های پیشگیری از اعتیاد در مدرسه، خانواده و محله، دوشنبه 23 آبان ، توانمندسازی نوجوانان ، مدرسه، خانواده و محله در برابر اعتیاد و آسیب های اجتماعی و روز سه شنبه 24 آبان ، تحت عنوان مدرسه ،تربیت بدنی و خودمراقبتی می باشد.

حسن پور افزود: چهارشنبه 25 آبان جایگاه مدیریت مورد و مددکاری اجتماعی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی، روز پنج شنبه 26 آبان، نوجوان و عوامل مخاطره آمیز، روز جمعه 27 آبان، یاریگران زندگی برای پیشگیری از اعتیاد و رفتارهای پرخطر و روز شنبه 28 آبان مهارت های همگانی برای مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی محور فعالیت ها را تشکیل می دهند.

معاون مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره امورتربیتی آموزش و پرورش فارس گفت: وزارت آموزش و پرورش بیش از دو دهه است که برنامه های متنوعی را در زمینه پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی در مدارس کشور طراحی و اجرا می کند.

حسن پور افزود: در این راستا تلاش‌های گسترده‌ای نیز برای تربیت و توانمندسازی مستمر مدیران و مجریان فعال در این حوزه هر ساله صورت می گیرد.

معاون مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره امور تربیتی آموزش و پرورش فارس افزود: برنامه های سال تحصیلی 1402-1401 حوزه معاونت مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی بر روی شناسایی مدارس پرخطر استان متمرکز خواهد بود.

وی ادامه داد: بر همین اساس این انتظار وجود دارد که همکاران ما در ادارات آموزش و پرورش سراسر استان ضمن جلب مشارکت سازمان های مردم نهاد و استفاده از ظرفیت های بومی ، محلی حداکثر تلاش خود را در جهت رفع مسائل و مشکلات مدارس پرخطر به منصه ظهور برسانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار