استاندار اردبیل:

دسترسی دانش‌آموزان و دانشجویان را به کتابخانه‌ها تسهیل کنیم

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل گفت شایسته است آموزش و پرورش، ‌دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی زمینه دسترسی دانش‌آموزان و دانشجویان را به کتابخانه‌های عمومی فراهم کنند.

کد مطلب: ۱۳۲۴۳۲۷
لینک کوتاه کپی شد
دسترسی دانش‌آموزان و دانشجویان را به کتابخانه‌ها تسهیل کنیم

سید حامد عاملی، استاندار اردبیل در جریان بازدید از کتابخانه مرکزی اردبیل اظهار کرد: آمارها نشان از رشد قابل توجه میل و رغبت جوانان، نوجوانان و گروه‌های مختلف جامعه به کتاب و کتابخوانی دارد و این شرایط رو به جلو مطلوب به نظر می‌رسد.

وی تقویت روحیه کتابخوانی را در جامعه با همگرایی بیشتر یادآور شد و تصریح کرد: باید بسترهای دسترسی گروه‌های مختلف جامعه را به کتاب و کتابخوانی مهیا کنیم تا با همراهی خانواده‌ها، کودکان و نوجوانان بیشتر با کتاب انس بگیرند.

استاندار اردبیل موفقیت جامعه را مرهون دانایی و آگاهی دانست و گفت: اگر جامعه رشد یافته و متعالی می‌خواهیم، باید در حوزه فرهنگ به ویژه کتاب و کتابخوانی سرمایه‌گذاری کرده و فرزندانمان را بیشتر با کتاب انیس کنیم.

عاملی افزود: هر چند ابزارهای رسانه‌ای به ویژه فضای مجازی از قدرت نفوذ کتاب کاسته اما باید خلأها را در این حوزه رفع کرده و همچنان کتاب و کتابخوانی را به عنوان یک حرکت قابل توجه مورد ترویج و توسعه قرار دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: نسل‌های آینده با آشنایی بیشتر و بهتر با کتاب می‌توانند تربیت شایسته‌ای پیدا کنند و بهتر است در مدارس امر کتابخوانی ترویج پیدا کند.

عاملی تصریح کرد: در کنار آموزش و پرورش، باید خود خانواده‌ها نیز فرصت و وقت مطالعه را برای فرزندان خود مد نظر قرار دهند تا از دل خانواده‌ها امر کتابخوانی توسعه و ترویج پیدا کند.

وی غنای کتاب عرضه شده در کتابخانه‌های عمومی استان را قابل تقدیر و ارزشمند توصیف کرد و ادامه داد: باید کتابخانه‌های عمومی استان به منابع جدید و ارزشمند مجهز و آراسته شوند.

استاندار اردبیل از زحمات کتابداران در ارائه کتاب و ایجاد رغبت و انگیزه بیشتر علاقه‌مندان به امر کتاب قدردانی کرد و گفت: در سایه این تلاش‌ها است که ما در آینده قطعاً جامعه رو به رشد خواهیم داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار