امضای تفاهم‌ نامه همکاری حوزه علمیه خواهران با نهضت سوادآموزی و ستاد همکاری‌ حوزه و آموزش‌ و پرورش

تهران (پانا) - تفاهم‌نامه همکاری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با سازمان نهضت سوادآموزی و ستاد همکاری‌ حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش و پرورش امضا شد.

کد مطلب: ۱۳۲۳۸۸۳
لینک کوتاه کپی شد
امضای تفاهم‌ نامه همکاری حوزه علمیه خواهران با نهضت سوادآموزی و ستاد همکاری‌ حوزه و آموزش‌ و پرورش

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، در نشستی که با حضور علیرضا عبدی، رئیس سازمان نهضت سوادآموزی، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل، مدیر حوزه های علمیه خواهران و حجت الاسلام حمید نیکزاد، مشاور عالی وزیر و دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش و پرورش در سالن شهید سلیمانی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد، تفاهم نامه همکاری بین این سه مرکز آموزشی و فرهنگی امضا شد.

عبدی، رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان این که حوزه های علمیه خواهران در نگاه حکمرانی دارای جایگاه استراتژیکی است، اظهار کرد: این جایگاه به این دلیل است که اول حوزه خواهران مردمی است و دوم در مسئله سوادآموزی به ویژه در بخش بانوان می تواند بسیار موثر عمل کند و سوم خواهران در مسئله تربیت‌گری مقدم تر و دارای رسالت بیشتری هستند.

وی تصریح کرد: ظرفیت و بستر نهضت سوادآموزی باید در خدمت حوزه‌های علمیه خواهران قرار گیرد تا حوزه خواهران با استفاده از این ظرفیت و بهره مندی از نیروی انسانی خود بتواند گام مهمی در راستای زدودن بی سوادی از جامعه و ترویج علم بردارد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه شبکه بانوان در توسعه مفاهیم سوادآموزی یکی از سریع ترین شبکه ها است و می تواند حرکت خوبی داشته باشد، افزود: زدودن بی سوادی و ترویج علم دستور الهی است و باید با تمام توان برای تحقق این مسئله تلاش کنیم.

فاضل، مدیر حوزه های علمیه خواهران علم و علم آموزی را بسیار مهم و مورد تأکید دین اسلام برشمرد و اظهار داشت: به قدری علم آموزی دارای اهمیت است که پیامبر اکرم(ص) در راستای از بین بردن یکی از عادات بد اجتماعی که برده داری بود، فرمودند؛ «هر برده ای که بتواند به ۱۰ مسلمان خواندن و نوشتن بیاموزد آزاد خواهد شد» و این امر ضمن نشان دادن اهمیت علم آموزی، سبب شد این عادت بد اجتماعی به مرور از جامعه زدوده شود.

مدیر حوزه های علمیه خواهران با بیان این که از دیدگاه مراکز بین المللی، علم یکی از شاخصه های توسعه یافتگی هر جامعه ای است و رسالت ما این است که در این شاخصه مهم ظاهر شده و گام های مثمرثمری برداریم، ادامه داد: امیدواریم متناسب با دین مبین اسلام حرکت کنیم و بتوانیم علم و علم آموزی را در حد عالی ترویج نماییم.

وی افزود: به عنوان مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران آمادگی داریم با این تفاهم نامه گام مهمی در راستای ترویج علم آموزی و زدودن بی سوادی در جامعه برداریم و شاهد این باشیم که دیگر در ایران اسلامی فرد بی سواد وجود نداشته باشد.

نیکزاد، دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ظرفیت ویژه حوزه‌های علمیه خواهران در راستای ترویج مسائل فرهنگی و آموزشی گفت: طلاب خواهر در مسئله کنشگری نیز بسیار فعال هستند و روحیه جهادی بالایی دارند.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۱۶ هزار طلبه خواهر در مدارس و در قالب طرح امین مشغول به فعالیت فرهنگی و تبلیغی هستند و امیدواریم با همکاری های بیشتر با حوزه های علمیه خواهران بتوانیم از ظرفیت های فرهنگی و تبلیغی طلاب خواهر در مدارس بیش از پیش بهره مند شویم.

شایان ذکر است، در پایان این نشست تفاهم‌نامه همکاری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با سازمان نهضت سوادآموزی و ستاد همکاری‌ حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش و پرورش توسط مسئولین مربوطه امضا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار