دستور رئیسی برای تکمیل بیمارستان زعیم پاکدشت

تهران (پانا) - رئیس‌جمهوری از پروژه توسعه بیمارستان زعیم شهرستان پاکدشت که عملیات اجرایی آن ۱۷ سال معطل مانده، بازدید کرد.

کد مطلب: ۱۳۲۲۸۱۲
لینک کوتاه کپی شد
دستور رئیسی برای تکمیل بیمارستان زعیم پاکدشت

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی که صبح امروز پنجشنبه در قالب بازدیدهای میدانی از شهرستان‌های استان تهران به پاکدشت سفر کرده است از پروژه بیمارستان ۱۲۹ تختخوابی زعیم پاکدشت بازدید کرد.

این پروژه با ۱۳ هزار و ۵۰۰ متر زیربنا در ۷ طبقه نیازمند تامین اعتبار ۳۰۰ میلیاردی است که به گفته مسئولان پروژه در صورت تحقق اعتبارات آن تا دهه فجر سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس جمهوری در جریان بازدید از این پروژه که با همراهی وزیر بهداشت و معاون اجرایی رئیس جمهوری صورت گرفت، دستور داد اعتبارات لازم برای تکمیل آن در قالب بودجه مصوبات سفرهای استانی تصویب و مراحل تکمیل آن به فوریت انجام شود.

رئیسی همچنین با تاکید بر ضرورت تمرکز بیشتر بر حوزه بهداشت خطاب به وزیر بهداشت گفت: در کنار تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام بیمارستانی، وزارت بهداشت باید بر حوزه بهداشت و پیشگیری از بیماری متمرکز شود.

بازدید رئیس جمهوری از پروژه‌های خط انتقال پساب بهداشتی و کمربندی جنوبی پاکدشت

رئیس جمهوری همچنین از پروژه های خط انتقال پساب بهداشتی فاضلاب تصفیه‌خانه ری و کمربندی جنوبی در حال احداث پاکدشت بازدید کرد.

رئیسی در جریان بازدید خود که از سوی وزرای نیرو و راه و شهرسازی و همچنین معاون اجرایی رئیس جمهوری همراهی می‌شد در جریان روند احداث این پروژه‌ها قرار گرفت.

اجرای پروژه خط انتقال پساب بهداشتی فاضلاب تصفیه‌خانه ری از سال ۹۲ آغاز شده اما به دلیل برخی مشکلات از جمله سرمایه‌گذاری معطل مانده است. در صورت تکمیل این پروژه سالانه ۲۸۰ میلیون مترمکعب آب بهداشتی در اختیار کشاورزان منطقه قرار خواهد گرفت.

همچنین پروژه کمربندی جنوبی پاکدشت به عنوان یکی از پروژه‌های بزرگ ملی با گذشت ۱۴ سال از آغاز احداث آن همچنان به پایان نرسیده است.

رئیس جمهوری پس از استماع گزارش روند اجرایی و مشکلات پیش‌روی تکمیل این پروژه‌ها، امکان زیرکشت رفتن پایدار ۳۵ هزار هکتار از اراضی منطقه در صورت تکمیل پروژه خط انتقال پساب بهداشتی را اقدامی بسیار ارزشمند دانست.

رئیسی همچنین با اشاره به مشکل تملیک اراضی در این پروژه‌ها و مطالبات مردم به معاون اجرایی ماموریت داد تا با ارزیابی و برآوردهای دقیق نسبت به تخصیص بودجه و رفع مشکل این پروژه اقدام کند تا مردم شاهد گشایش و بن‌بست شکنی در این پروژه‌های معطل مانده باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار