مدیر‌آموزش‌و‌پرورش‌کلات:

اگر به دنبال تحول هستیم، نباید موقعیت‌های یادگیری را مختص کلاس درس بدانیم

کلات (پانا) - مدیر آموزش و پرورش کلات گفت تکالیفی که به دانش‌آموزان داده می‌شود باید ساختار محور و کوتاه باشد. دانش‌آموز نباید از نوشتن تکلیف خود خسته و از آمدن به مدرسه پشیمان شود. نظام تعلیم و تربیت اگر به دنبال تحول است نباید موقعیت‌های یادگیری را مختص کلاس درس بداند.

کد مطلب: ۱۳۲۲۷۸۰
لینک کوتاه کپی شد
اگر به دنبال تحول هستیم، نباید موقعیت‌های یادگیری را مختص کلاس درس بدانیم

جلسه بسته تحولی فارسی پایه اول با حضور رمضان پروانه مدیر دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان کلات، معاون آموزشی و جمعی از همکاران اداری این مدیریت، (طرح وزارتی) برگزار شد.

رمضان پروانه در این جلسه تشریح کرد: رفتار ما باید پیام تربیتی داشته باشد، دانش آموزان در کلاس اول ابتدایی ویژگی های شناختی متفاوتی دارند و بر اساس آن باید برای دانش آموز طرح و برنامه ریزی کنیم. روش های تدریس ما در این مقطع متفاوت است. باید برای این دانش آموزان از روش هایی استفاده کنیم که او لذت ببرد نه از هر روشی. در کلاس اول ابتدایی امکان پیاده کردن همه روش های تدریس وجود ندارد.

وی اظهار کرد: ویژگی های اجتماعی و عاطفی این عزیزان باید مد نظر قرار بگیرد. دانش آموزان مقطع اول ابتدایی مشتاق، پرانرژی، به دنبال دوست یابی و تشویق هستند؛ بنابراین از مهارت هایی که داریم در راستای افزایش قدرت یادگیری آنها استفاده کنیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کلات گفت: تکالیفی که به دانش آموزان می دهیم باید ساختار محور و کوتاه باشد. دانش آموز نباید از نوشتن تکلیف خود خسته و از آمدن به مدرسه پشیمان شود. دانش آموزان مقطع اول ابتدایی از فعالیت های خارج از کلاس لذت می برند. ما اگر به دنبال تحول هستیم نباید موقعیت های یادگیری را مختص کلاس درس بدانیم.

پروانه خاطرنشان کرد: دانش آموزان کلاس اولی نتیجه محور نیستند، فرآیند محور هستند. از آنچه انجام می دهند لذت می برند. فعالیت هایی که به آنها می دهیم باید کوتاه و بخش بخش باشد تا یادگیری به نحو درست اتفاق بیافتد. همچنین برای بالا بردن ویژگی های زبانی کودکان از فعالیت هایی همچون شعرخوانی، موسیقی، حل معما و ... غافل نشویم. تکالیفی که به دانش آموز می دهیم باید با علایق او ارتباط داشته باشد.

رمضان پروانه عنوان کرد: برای درک مسائل توسط دانش آموز کلاس اولی، ابتدا باید انتظارات را به وی بگوییم، سپس برای او روشن و باز کنیم تا به درکی از موضوعات برسد. مدت زمان تدریس اگر طولانی شود دانش آموز از کلاس لذت نخواهد برد. باید زمان آموزش در کلاس اول ابتدایی کوتاه باشد. از تشویق دانش آموزان غافل نشوید، چرا که تشویق بسیار اثرگذار است.

وی در‌ پایان اظهار کرد: امیدواریم با همت و تلاش شما معلمان عزیز دانش آموزانی اثرگذار و موفق در آینده تحویل جامعه شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار