در پی توصیه وزیر آموزش و پرورش برای شنیدن انتقادات دانش‌آموزان در مدارس صورت گرفت؛

برگزاری مناظره دانش‌آموزی در دبیرستان استعدادهای درخشان اصفهان

تهران (پانا) - مناظره دانش‌آموزی با موضوع مسائل اخیر کشور در پی توصیه وزیر آموزش و پرورش برای برگزاری کرسی‎‌‌های آزاداندیشی در دبیرستان استعدادهای درخشان شهید اژه‌ای اصفهان برای نخستین بار در کشور برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۲۲۷۵۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مناظره دانش‌آموزی در دبیرستان استعدادهای درخشان اصفهان

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، مناظره دانش‌آموزی با موضوع مسائل اخیر کشور در دبیرستان استعدادهای درخشان شهید اژه‌ای اصفهان برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در این باره اظهار داشت: با همت اداره استعدادهای درخشان اداره‌کل و معاونت پرورشی دبیرستان دوره دوم شهید اژه‌ای ۱ اصفهان و تلاش مجریان طرح روشنا، جلسه‌ای با عنوان «گفتاورد» در راستای آزاداندیشی و گفت‌وگوی دانش آموزان تشکیل شده است.

وی افزود: این رویداد با حضور ۳ نفر از نمایندگان دانش‌آموزان هرکلاس و همراهی تشکل‌های دانش آموزی در روز دوشنبه‌های هر هفته در تالار دبیرستان برگزار می‌شود.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: در این گفتاورد که۶۰ نفر دانش‌آموز حضور داشتند، نمایندگان گروه‌های مختلف به بیان دیدگاه‌های خود با موضوع «تغییر» پرداختند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: این دانش‌آموزان روایت‌های خود را در موضوعات مختلف مطرح کرده و به نقد یکدیگر می‌پردازند و همچنین در زمان‌هایی از جلسه حاضرین نیز به نقد تفکرات مطرح شده پرداخته و نمایندگان گروه‌های مختلف به این نقدها پاسخ می‌دهند.

وی تصریح کرد: هدف اصلی از برنامه گفتاوردهای دانش‌آموزی، ایجاد بستری تعاملی و منطقی برای گفت‌وگو در میان دانش ‎آموزان نخبه است که بتوانند نظرات خود را مطرح کنند.

شایان ذکر است، وزیر آموزش و پرورش در نشست با فرهنگیان استان زنجان با اشاره به اینکه دانش آموزان ابهامات و پرسش‎هایی دارند از معلمان خواست تا به پرسش‎های دانش آموزان به طور متقن و مستدل پاسخ دهند.

وی با اشاره به حوادث اخیر کشور گفت: هرکدام از دانش آموزان که ابهاماتی دارند، باید اجازه دهیم آن‎ها را به سوال تبدیل کنند و پاسخ سوالات خود را با ما مطرح کنند. اگر اجازه این کار داده نشود، سوالات به انتقاد تبدیل می‎شوند و اگر انتقادات را پاسخ ندهیم به اعتراض متصل می‎شوند، لذا انتقاد و اعتراض باید متقن و مستدل پاسخ داده شوند، زیرا دانش آموزان توجیح را نمی‎پذیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار