معاون پژوهش، برنامهریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران:
انجمنهای علمی آموزشی نقش مهمی در تقویت انگیزه و ایجاد نشاط علمی معلمان دارند
تهران (پانا) - معاون پژوهش، برنامهریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در نشست مدیران انجمنهای علمی شهرستانهای استان تهران، بر ضرورت تقویت کمی و کیفی انجمن علمی معلمان استان و ایجاد بستر مناسب برای جلب نظر معلمان نسبت به حضور در انجمنهای تخصصی تأکید کرد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، مهدی نیک فر معاون پژوهش، برنامهریزی و توسعه منابع در نشست مدیران انجمنهای علمی استان، با اشاره به نقش بیبدیل انجمنهای علمی در ارتقاء کیفی و مهارتهای حرفهای معلمان، بر ضرورت تقویت کمی و کیفی انجمن علمی معلمان استان و ایجاد بستر مناسب در جهت جلب نظر معلمان نسبت به حضور در انجمنهای تخصصی تأکید کرد.
وی، ترویج، تقویت و نهادینهسازی مشارکت اثربخش معلمان در ارتقاء کیفیت امور و برنامههای آموزش و پرورش ، بسترسازی برای حضور موثر و مسئولانه معلمان در امور آموزشی و پژوهشی مشارکت عمومی معلمان در تولید و انتشار علم و فناوری، ایجاد ساز و کار انگیزشی برای تقویت توان علمی و حرفهای و ارتقاء کارآمدی منابع، توسعه انسانی آموزش و پرورش، زمینهسازی برای توسعه تعامل موثر و سازنده گروههای آموزشی و انجمنها، مشارکت فرهنگیان در اجرایی کردن زیر نظامهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از مهمترین اهداف تشکیل انجمنهای علمی معلمان برشمرد.
مهدی نیک فرخاطر نشان کرد: در شهرستانهای استان تهران، چهار انجمن علمی، ریاضی، فیزیک، علوم تربیتی و تاریخ به صورت مطلوب؛ فعال هستند.
شایان ذکر است، انجمنهای علمی آموزشی معلمان، با عنایت به اولویت توسعه کیفی در آموزش و پرورش و در اجرای سند تحول بنیادین، مبنی بر فراهم آوردن ساز و کار اجرایی برای مشارکت فعال و موثر مدیران و معلمان تشکیل و آئیننامه تاسیس آن در سال ۱۳۷۵ توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ شده است.
ارسال دیدگاه