مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش:

بوشهر، استان برتر در اجرای سند راهبردی مدارس و مراکز غیردولتی است

بوشهر (پانا) - مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت بوشهر به‌عنوان اولین استان در امضا و ارسال تفاهم‌‌نامه سند راهبردی مدارس و مراکز غیردولتی، استان پیشرو و برتر در اجرای این سند است.

کد مطلب: ۱۳۲۲۶۵۸
لینک کوتاه کپی شد
بوشهر، استان برتر در اجرای سند راهبردی مدارس و مراکز غیردولتی است

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر، اسماعیل شاه‌آبادی فراهانی در نشست روسای مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی ادارات کل آموزش و پرورش قطب 5 کشور شامل استان‌های بوشهر، فارس، کرمان، خوزستان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان در شیراز اظهار کرد: سند راهبردی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی غیردولتی، بر اساس اسناد بالادستی ار جمله سند تحول بنیادین، منویات رهبر معظم انقلاب، بیانیه گام دوم انقلاب و...، ویژه حوزه غیردولتی، همراه با اعمال نظر اندیشمندان نوشته شده است.

وی با بیان اینکه برش‌هایی از سند مذکور استخراج و برای دوره 4 ساله هدف گذاری شده است. افزود: اولین تاثیر این سند تاثیر بر الگوی شهریه مدارس غیردولتی است.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش اذعان کرد: فعالیت مدارس باید با نهایت دقت در سامانه سیدا ثبت شود و کارشناسان حوزه ستادی باید نظارت مستمر و دقیق داشته باشند.

شاه‌آبادی فراهانی ادامه داد: مجموعه اداره مدارس غیردولتی استان بوشهر در اقدامی جهادی و انقلابی و با استفاده از منابع داخلی موفق به خرید یک دستگاه پژو پارس شده‌اند که بابت این حرکت جهادی از همکاران تلاشگرم در این استان تشکر می‌کنم.

رییس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان بوشهر در این نشست گفت: در سال تحصیلی جاری 42 هزار و 57 دانش‌آموز در 527 مدرسه غیردولتی استان مشغول تحصیل هستند. همچنین در استان 596 مرکز غیردولتی در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

محمدمهدی ملاکی با بیان اینکه اجرای سند راهبردی مدارس غیردولتی اولویت این اداره است، افزود: در سال جاری تاکنون یکهزار و 400 مجوز تاسیس مدارس و مراکز غیردولتی در استان صادر شده است در حالی در سالهای 98 تا 1400 به ترتیب 118، 99 و 138 مجوز صادر شده بود.

وی با اشاره به میانگین کشوری 9/12 پوشش دانش‌آموزی در مدارس غیردولتی خاطرنشان کرد: این شاخص برای استان، 16 است که موفقیت دیگری برای بوشهر در اجرای سند راهبردی است.

ملاکی خاطرنشان کرد: تاکنون در سال جاری بیش از 36 هزار و 456 نفر ساعت دوره آموزشی توانمندسازی برای همکاران در مدارس غیردولتی برگزار شده است.

وی بازدید و رصد مستمر از فعالیت‌های مدارس و مراکز غیردولتی را از دیگر اولویت‌های این اداره برشمرد و تصریح کرد: در سال جاری تاکنون 895 بازدید از مدارس غیردولتی و یکهزار و 116 بازدید از مراکز غیردولتی توسط کارشناسان استان و شهرستان‌ها و مناطق انجام شده است در حالی که در سال گذشته به ترتیب 846 و یکهزار و 110 بازدید انجام شده بود.

ملاکی در پایان یادآور شد: کمبود فضاهای فیزیکی با کاربری آموزشی در استان و عدم پرداخت تسهیلات مناسب برای احداث مدارس و مراکز غیردولتی مهمترین چالش‌های حوزه آموزش غیردولتی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار