معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد؛

توانمندسازی ۳۶۰ هزار معلم ابتدایی تا سه سال آینده

طرح انسداد مبادی بی‌سوادی و بسته زبان آموزی مقطع ابتدایی توسط وزیر آموزش و پرورش رونمایی شد

تهران (پانا) - آیین اختتامیه نشست تخصصی معاونان آموزش ابتدایی سراسر کشور با حضور وزیر آموزش وپرورش در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۲۲۲۰۶
لینک کوتاه کپی شد
توانمندسازی ۳۶۰ هزار معلم ابتدایی تا سه سال آینده

معصومه نجفی پازوکی معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در ابتدای این مراسم با بیان این موضوع که افتخار معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خدمت به دانش‌آموزان این مقطع است، اظهار کرد: از روز اول شروع این نشست تخصصی سعی کردیم تمامی برنامه‌های ما آموزشی و در جهت تحقق اهدافمان باشد. واقعیت زمانی برای تلف کردن وجود ندارد و باید تمامی تلاش خود را به کار ببریم‌.
وی افزود: در طول این نشست رویکردهای آموزش ابتدایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و صحبت‌هایی را با مهمانان حاضر داشتیم، همچنین پنج گروه تشکیل و برنامه‌های مختلف آموزشی تشریح شد. انجام چنین کاری قطعا موجب محکم‌تر شدن پیمان همکاری ما خواهد شد تا مسیر کار را درست ادامه دهیم و با هم‌افزایی و با کمترین هزینه، اهدافمان را محقق کنیم.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در رویکردهای جدیدی که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت، برنامه‌ها و طرح‌هایی که میز معلم را شلوغ کرده بود، کنار گذاشته شده است، بیان کرد: تمام سعی ما این است که معلم متمرکز روی برنامه درسی باشد. دومین رویکردی که در این نشست طرح شد این بود که برای مسائل تربیتی دیگر نیاز به بخشنامه نداریم و در این رابطه میثاق‌نامه امضا می‌کنیم. همچنین از ساختار هرمی عبور می‌کنیم و به سمت ساختار شبکه‌ای حرکت خواهیم کرد. ان‌شالله همه پای کار بیایند تا اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

وی افزود: در بحث تمرکز روی برنامه درسی هداف اصلی ما توانمندسازی معلم است که در این خصوص و تمامی برنامه‌ها با جزییات ارائه شده است. ان‌شالله امسال ۱۲۰ هزار معلم را آموزش می‌دهیم و براساس چشم‌انداز سه ساله که مدنظر ما است، ۳۶۰ هزار معلم مقطع ابتدایی تحت آموزش قرار می‌گیرند.
این مقام مسئول در پایان گفت: البته برای پایه اول ابتدایی نیاز به اقدامی اورژانسی بود که بسته‌هایی را در این رابطه تولید کردیم که خودآموز است و کلیه ابزارها نیز برای یادگیری توسط معلم فراهم است. اعتقاد داریم این بسته در اول ابتدایی که بسیار به‌روز است، می‌تواند اساس شکل گیری تفکر را در دانش‌آموزان شکل دهد. با این بسته که در اختیار معلم قرارگرفته و به دانش‌آموز تدریس خواهد شد، ذهن دانش‌آموز آماده می‌شود تا قدرت تجزیه و تحلیل را برای سال‌های آینده داشته باشد.
در ادامه این مراسم از طرح انسداد مبادی بی‌سوادی و بسته زبان‌آموزی مقطع ابتدایی توسط وزیر آموزش و پرورش رونمایی شد و میثاق نامه همکاری معاونت‌های آموزش ابتدایی سراسر کشور به امضا رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار