وزیر آموزش و پرورش در آیین معارفه رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور تاکید کرد؛

استقبال آموزش و پرورش از واگذاری مدیریت مدارس خیرساز به خیرین

فروش ۱۰ هزار میلیارد تومان از املاک مازاد آموزش و پرورش در حال پیگیری است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با اشاره به شعار و تاکید دولت بر مردمی‌سازی فعالیت‌ها خواستار مشارکت جدی خیرین مدرسه‌ساز در اداره مدارس خیرساز شد.

کد مطلب: ۱۳۲۱۷۴۵
لینک کوتاه کپی شد
استقبال آموزش و پرورش از واگذاری مدیریت مدارس خیرساز به خیرین

یوسف نوری صبح امروز در آیین تکریم مهراله رخشانی‌مهر و معارفه حمیدرضا خان‌محمدی رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور که با حضور خیرین مدرسه‌ساز کشور و جمعی از مقامات کشوری برگزار شد، اظهار داشت: خدا را شاکریم که در مجموعه آموزش و پرورش به مدیران و مسئولانی که خودشان اهل مناطق کم‌برخوردار هستند یا سال‌ها در این مناطق کار جهادی داشته‌اند، توفیق خدمت به دانش‌آموزان را داده است؛ امروز آقای رخشانی‌مهر و آقای خان‌محمدی به‌خاطر تجربه و حضوری که در سال‌های سال در مناطق مرزی، حاشیه‌ای و کم‌برخوردار داشته‌اند، برای این مناطق دغدغه دارند. من هم متعلق به‌خطه‌ای هستم که تا سال 1367 چیزی از آن باقی نمانده بود و هر هواپیمایی که بمب اضافه داشت، آن را روی ایلام می‌انداخت.

وی افزود: این از توفیقاتی است که برای ما ایجاد شده و باید آن را قدر بدانیم؛ چراکه جمهوری اسلامی ایران فرصت را برای افرادی از مناطق دوردست و در اقصی نقاط کشور فراهم ساخته است که عهده‌دار مسئولیت شوند و بتوانند به همه مردم ایران اسلامی به‌ویژه در نقاط کم‌برخوردار، مرزی، روستایی و حاشیه‌ شهرها خدمت کنند.

وزیر آموزش و پرورش ضمن قدردانی از تلاش‌های چندساله دکتر مهراله رخشانی‌مهر در سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، ادامه داد: آقای خان‌محمدی در سال‌های گذشته همواره دغدغه شرایط و وضعیت مردم و دانش‌آموزان در مناطق کم‌برخوردار را داشته است و همین انگیزه و دغدغه او، یک ارزش مضاعف است.

نوری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: ما از بعد هویتی دارای تکالیف و مسئولیت‌هایی هستیم؛ به این معنا که مدارس ما مبتنی بر زیست‌بوم ساخته نشده است و از آنجا که فضا بر انسان تاثیر می‌گذارد باید در ساخت فضاهای آموزشی به این نکته مهم توجه داشته باشیم.

وی اضافه کرد: نکته دیگر این است که از شما خیرین مدرسه‌ساز می‌خواهم که خودتان مدارس خیرساز را اداره کنید چون قطعا بهتر از ما می‌توانید مدارسی که خودتان ساخته‌اید را مدیریت کنید.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به شعار و رویکرد دولت سیزدهم برای مردمی‌سازی فعالیت‌ها، خاطرنشان کرد: از آنجا که خیرین مدرسه‌ساز، مدارس را به بهترین شکل ممکن می‌سازند قطعا می‌توانند آن را به بهترین شیوه اداره کنند.

نوری همچنین درباره ساماندهی املاک مازاد آموزش و پرورش گفت: معاونت حقوقی در این باره پیگیری‌هایی داشته است تا بتوانیم تهاترهایی داشته باشیم و برهمین اساس املاک مازاد شناسایی شده‌ است. باید ۱۰ هزار میلیارد تومان املاک مازاد را به فروش برسانیم تا بتوانیم به تعهدات خیرین برسیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار