ورود پلتفرم‌ها به حوزه دارو ناصر خسرو مجازی ایجاد کرده است

تهران (پانا) - نائب رئیس انجمن داروسازان استان تهران گفت ورود پلتفرم‌ها به حوزه دارو و توزیع و پخش داروها در اپلیکیشن‌ها، ناصر خسرو مجازی ایجاد کرده است که متاسفانه هیچ نهادی از فعالیت غیر مجاز این پلتفرم‌ها جلوگیری نمی‌کند.

کد مطلب: ۱۳۲۰۹۶۸
لینک کوتاه کپی شد
ورود پلتفرم‌ها به حوزه دارو ناصر خسرو مجازی ایجاد کرده است

بهمن صبور، نائب رئیس انجمن داروسازان استان تهران با حضور دریک برنامه رادیویی در مورد کمبود دارو گفت: داروهایی که از طریق این پلتفرم‌ها توزیع می‌شود، اغلب لیبل ندارند، و داروهای تقلبی و قاچاق بوده و مبدا کالا مشخص نیست.

وی با تاکید بر اینکه حوزه درمان شوخی بردار نیست و نباید فروش و توزیع داروهای تقلبی و قاچاق از طریق این پلتفرم‌ها را شوخی گرفت افزود: این اپلیکیشن‌ها برای فروش از طریق اپلیکیشن و پلتفرم هیچ مجوزی ندارند و در حالی که کشور دغدغه جمعیت دارد و فروش و پخش داروهای جلوگیری از بارداری در کشور ممنوع شده ولی از طریق این اپلیکیشن‌ها یک ساعته داروهای سقط جنین تهیه می‌شود.

صبور با بیان اینکه نباید همه چیز را با دید اقتصادی و پولی نگاه کرد گفت: تا زمانی که افراد غیر متخصص و خارج از صنعت برای امور صنعت دارو تصمیم می‌گیرند و دخالت می‌کنند مشکلات حوزه دارویی وجود خواهد داشت.

نائب رئیس انجمن داروسازان استان تهران ادامه داد: کمبود آنتی بیوتیک که امروز در بازار وجود دارد نتیجه عملکرد ۶ ماه پیش است و اگر این روند تصمیم گیری و عدم استفاده از نظر کارشناسان و تجربیات فعالین حوزه داروسازی ادامه یابد امنیت دارو به خطر می‌افتد.

صبود اظهار داشت: در حال حاضر ۹۷ درصد داروی مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود و ۳ درصد آن از طریق واردات تامین می‌شود که ارز بری ۳ درصد واردات دارو بیشتر از تولید ۹۷ درصد دارو است.

وی با بیان اینکه قیمت گذاری دارو در کشور روندی داشته که بیش از ۲۰ سال قیمت دارو مانند فنر نگه داشته شده اذعان داشت: قیمت دارو در کشور توسط دولت باید تعیین شود و قیمتی که دولت تعیین می‌کند مورد تایید صنعت دارو نیست و این امر برای داروسازان و کارخانجات تولید دارو مشکل ایجاد می‌کند.

صبور در ادامه با بیان اینکه تا سال ۵۷ حدود هزار داروخانه در کشور فعال بوده‌اند بیان داشت: تعداد داروخانه‌های بخش خصوصی کشور تا سال ۱۴۰۰ به بیش از ۱۱ هزار داروخانه افزایش یافت.

وی گفت: از خرداد ماه ۱۴۰۰ که آیین نامه‌های جدید با فشار مقررات زدایی به وزارت بهداشت تحمیل شد تا تیرماه ۱۴۰۱ تعداد داروخانه‌های کشور به بیش از ۱۴ هزار داروخانه افزایش یافت و در حدود یک سال گذشته ۳ هزار داروخانه به داروخانه‌های کشور اضافه شد.

نائب رئیس انجمن داروسازان استان تهران ادامه داد: از این ۳ هزار داروخانه حدود ۶۷۰ داروخانه در تهران راه اندازی شده که از این تعداد داروخانه حدود ۸۰درصد در مناطق ۱ تا ۶ تهران احداث شده‌اند که نه تنها عدالت رعایت نشده و اشتغال ایجاد نشده بلکه یک تصمیم اشتباه در حوزه دارو و درمان بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار