رئیس مجلس دانش‌آموزی دختران استان زنجان در گفت‌وگو با پانا:

دست در دست هم اجازه دست‌درازی به هیچ بیگانه‌ای نمی‌دهیم

زنجان (پانا) - رئیس مجلس دانش‌آموزی دختران استان زنجان گفت برای حقوق از دست رفته خود هیچگاه سکوت نمی‌کنیم و دست در دست هم می‌دهیم تا نگذاریم دست هیچ بیگانه‌ای به سمت کشور عزیزمان ایران، دراز شود.

کد مطلب: ۱۳۲۰۸۹۹
لینک کوتاه کپی شد
دست در دست هم اجازه دست‌درازی به هیچ بیگانه‌ای نمی‌دهیم

فاطمه بیکدلو در گفت‌وگو با پانا ضمن گرامیداشت سالروز شکست هیمنه آمریکا در یوم‌الله 13 آبان 58 اظهار کرد: 13 آبان متعلق به تمام دانش‌آموزان است.

وی با اشاره به فرمایش حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه 13 آبان به خودی خود با روزهای قبل و روزهای بعد تفاوتی ندارد اما یک نماد است، خاطرنشان کرد: ایشان فرمودند «نماد یعنی یک رمزی که پشت سر خود و در دل خود، معانی فراوانی نهفته دارد. انسان یک کلمه بر زبان می‌آورد، معانی و حقایق بسیاری در دل این کلمه هست و 13 آبان از این قبیل است.»

بیکدلو با اشاره به مناسبت‌های 13 آبان بیان کرد: یکی از مهمترین مناسبت‌های این روز، تبعید حضرت امام خمینی(ره) است؛ به دلیل اینکه امام راحل چند روز قبل از آن در یک سخنرانی پرشور که در قم داشتند و بعد بلافاصله به وسیله‌ی نوار و نوشته در سراسر کشور پخش شد، یک حق ملی را مطالبه کردند.

وی افزود: آن حق ملی، شکستن قانون ظالمانه کاپیتولاسیون بود که نسل جوان و نوجوان ما این‌ها را خیلی خوب باید بداند و درک کند که خواهران و برادران ما چگونه این راه‌های پُر پیج و خم را طی کرده و به اینجا رسیده‌اند.

رئیس مجلس دانش‌آموزی دختران استان زنجان گفت: ما برای گرامیداشت این مناسب مهم، گرد هم جمع می‌شویم و یادو خاطره شهای دانش‌آموز و دانشجو را گرامی می‌داریم که به طرفداری از امام(ره) پرداختند و علیه رفتارهای ضدّ دینی شاه خائن و وطن‌فروش، شعار «الله اکبر» و «مرگ بر شاه» سر دادند.

وی با اشاره به پیام امام راحل پس از واقعه ۱۳ آبان ۵۷ اظهار کرد: جوانان دلیر و شجاع با قیام خویش به مستضعفان آموختند که برای حقوق از دست رفته خویش سکوت نکنند و با ظلم و ستم مقابله کنند.

بیکدلو تاکید کرد: ما هم دوشادوش هم بودیم و زین پس نیز دست در دست هم می‌دهیم تا نگذاریم دست هیچ بیگانه‌ای به سمت کشور عزیزمان ایران، دراز شود.

وی افزود: نخواهیم گذاشت که ظلم بر ما چیره شود و همیشه ذکر «الله اکبر» بر زبان‌های ما جاری خواهد ماند؛ پس در راه حق تلاش می‌کنیم چون طبق فرمایش امام عزیزمان «طاغوت رفتنی است و تنها حق است که می‌ماند.»

بیکدلو از دانش‌آموزان خواست تا برای آینده کشور علم بجوییم و کوشا باشیم و در راه اسلام و وطن حتی شده جانمان را نیز فدا کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار