وزیر آموزش و پرورش:

مجوز جذب 1300 عضو هیات علمی در دانشگاه فرهنگیان اخذ شد

۱۹ درصد مدارس کشور نیاز به مقاوم‌سازی دارد

زنجان (پانا) - وزیر آموزش و پرورش از اخذ مجوز برای جذب 1300 عضو هیات علمی در دانشگاه فرهنگیان خبر داد که یک هزار نفر از آن‌ها از بین دکترمعلم‌های آموزش و پرورش خواهند بود.

کد مطلب: ۱۳۲۰۸۹۴
لینک کوتاه کپی شد
مجوز جذب 1300 عضو هیات علمی در دانشگاه فرهنگیان اخذ شد

یوسف نوری در سفر به استان زنجان در جمع خبرنگاران گفت: نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، جذب و تحت تربیت و آموزش قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان متاسفانه در طول سالیان گذشته تبدیل به یک دانشگاه غیرماموریتی شده بود، ابراز کرد: این دانشگاه در مرحله جدید بر اساس سند تحول بنیادین از یک دانشگاه معمولی به یک دانشگاه ماموریت‌گرا چرخش داشته است.

نوری اظهار کرد: مجوز جذب 1300 عضو هیات علمی در دانشگاه فرهنگیان اخذ شده که یک هزار نفر از این اعضا از بین دکترمعلم‌های آموزش و پرورش خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه موضوع بعدی، محتوای درسی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان است، خاطرنشان کرد: متاسفانه معلم چندمهارتی و چندپایه در کشور تربیت نشده در حالی که معلمان طبق سند تحول بنیادین، مهارت‌هایی که برای صلاحیت معلمی کسب می‌کنند حداقل باید بر اساس ساحت‌های 6گانه سند تحول بنیادین بوده و خروجی‌های دانشگاه فرهنگیان باید مهارت‌های روز را داشته باشند.

وی با بیان اینکه گزینش در دانشگاه فرهنگیان تقریبا تبدیل به گزینش تشریفاتی شده بود، گفت: گزینش باید واقعی و جدی باشد چون هیچ آموزش خوبی، گزینش بد را جبران نمی کند.

نوری اظهار کرد: بنابراین صحبت‌هایی شده که در صورت امکان، جذب به‌صورت نیمه‌متمرکز داشته باشیم که فرصت 3 تا 6 ماهه برای ارزیابی حرفه‌ای و شایستگی‌های عمومی و تخصصی ورودی‌های دانشگاه را داشته و شاهد معلمی در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باشیم.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص آخرین وضعیت فضاهای فیزیکی مدارس گفت: 19 درصد مدارس کشور فرسوده بوده و نیاز به مقاوم‌سازی دارد و فضاهای کانکسی هم داریم که تصمیماتی برای آن‌ها گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: تعدادی فضای نیمه‌تمام هم داشتیم که دولت از ابتدای دور اول سفرهای استانی بیش از 20 هزار میلیارد تومان برای تکمیل آن‌ها اختصاص داد و علاوه بر آن بخشی از حساب ذخیره ارزی دادند که بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

نوری افزود: بخشی هم از محل کمک‌های خیرین بود که سال گذشته تعهد 3 هزار میلیارد تومان داده بودند اما 3 هزار و 400 میلیارد تومان محقق شد و امسال این تعهد به 8 هزار میلیارد تومان افزایش یافته و بخشی هم از محل اعتبارات وزارت آموزش و پرورش است.

وی یادآور شد: در بودجه سال آینده نیز پیش‌بینی شده تا مدارسی که نیاز به مقاوم‌سازی دارند را بتوانیم مقاوم کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار