کارشناس مشاوره ناحیه یک بهارستان:

نقش مدیران در جلوگیری از فوریت‌های اجتماعی انکارناپذیر است

بهارستان یک (پانا) - کارشناس مشاوره ناحیه یک بهارستان در جلسه آگاهی‌بخش مدیران، نقش مدیران در جلوگیری از فوریت‌های اجتماعی را انکار‌ناپذیر دانست.

کد مطلب: ۱۳۲۰۷۱۴
لینک کوتاه کپی شد
نقش مدیران در جلوگیری از فوریت‌های اجتماعی انکارناپذیر است

جلسه آگاهی بخشی به مدیران در خصوص مدیریت فوریت‌های روانی-اجتماعی دانش آموزان و اقدامات مدرسه در فوریت‌های روانی اجتماعی در مدرسه شاهد شهید آوینی برپا شد.

هادی اسدی کارشناس مشاوره آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان نقش و اهمیت مشارکت مدیران را در کاهش حوادث روانی بسیار موثر دانست و گفت: غربالگری، آموزش، مداخلات مختصر و حمایت روانی _اجتماعی می‌تواند موجب مداخله به‌موقع و موثر برای مدیریت فوریت‌های اجتماعی شود.

وی افزود: به‌طوری که هر چقدر این مداخلات، اثربخش باشند، در کاهش خطرپذیری و در نتیجه کاهش بروز فوریت‌های اجتماعی موثرند و از سوی دیگر، مداخلات به‌موقع و موثر می‌تواند در افزایش کارایی و اثربخشی اقدامات و خدمات در فوریت‌های اجتماعی نقش تعیین کننده‌ای داشته باشند.

مباحثی از قبیل چگونگی مداخله در بحران خودکشی، ارزیابی‌های ابعادی در احتمال خطر خودکشی، رفتارهای خودآسیب‌رسان، عوامل خطرخانوادگی، روانی اجتماعی و شخصیتی، چگونگی ایجاد ارتباط اولیه با فرد اقدام‌کننده خودکشی، نحوه استخراج افکار خودکشی و چگونگی کمک به افراد اقدام‌کننده خودکشی، چگونگی شناسایی دانش‌آموزان نیازمند به مداخله و اقدامات مدرسه در فوریت‌های روانی اجتماعی از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه بودند

خبرنگار: رضا نیکجو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار