معاون آموزش و پرورش دماوند خبر داد:

ارتقای مهارت‌های کمک‌های اولیه ویژه رابطان سلامت در دماوند

دماوند (پانا) - معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش دماوند از ارتقای مهارت‌های کمک‌های اولیه ویژه رابطان و مراقبین سلامت در مدارس این منطقه خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۲۰۴۳۵
لینک کوتاه کپی شد
ارتقای مهارت‌های کمک‌های اولیه ویژه رابطان سلامت در دماوند

رقیه عرب در گفت‌وگو با پانا با اشاره به برگزاری دوره‌های مختلف توانمندسازی در حوزه سلامت اظهار کرد: دوره توانمندسازی کمک‌های اولیه ویژه مراقبین سلامت و رابطین سلامت امروز در سالن قدسیه شهر دماوند برگزار شد.

وی افزود: دوره توانمندسازی کمک‌های اولیه با همکاری مشترک معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش و واحد تربیت بدنی و سلامت و شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند به اجرا درآمد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش دماوند با اشاره به نقش مراقبین و رابطین سلامت در مدارس گفت: این دوره توانمندسازی با هدف آموزش و ارتقای آمادگی مراقبین و رابطین سلامت در مواجهه با رخدادهای احتمالی است.

عرب با بیان اینکه در دوره توانمندسازی آموزش‌های لازم توسط نیروهای اورژانس ارائه شد، تصریح کرد: در این دوره ارائه آموزش اهداف کمک‌های اولیه، cpr، نحوه گرفتن فشار خون، علائم فشار خون بالا و پایین انجام پذیرفت.

وی ادامه داد: از دیگر موارد مطرح شده در این دوره آموزشی می‌توان به ارزیابی مقدماتی شامل علائم حیاتی، سطح هوشیاری، نبض، فشارخون، درجه حرارت، تنفس و همچنین ارزیابی بیمار CAB اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار