درخواست وزیر راه و شهرسازی از مردم

تهران (پانا) - وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح دومین بسته صدهزارتایی طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید از مردم خواست کمک کنند تا زودتر طرح نهضت ملی مسکن به نتیجه برسد.

کد مطلب: ۱۳۲۰۳۹۸
لینک کوتاه کپی شد
درخواست وزیر راه و شهرسازی از مردم

مراسم آغاز عملیات اجرایی ۱۰۰ هزار واحد مسکونی گام دوم طرح نهضت ملی مسکن در ۱۳ شهر جدید با حضور رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در این مراسم با بیان اینکه در بخش حمل و نقلی راه و شهرسازی اتفاقات خوبی در راه است، اظهار کرد: وضعیت مسکن چندان خوب نیست و حل مشکلات مسکن باید سرعت بگیرد.

وی درباره موضوع اجاره‌ مسکن در کشور گفت: ما اگر عرضه و تقاضا را به هم نزدیک نکنیم مشکل اجاره مسکن هم حل نخواهد شد.

وی افزود: مزیت ساخت مسکن این است که به تورم و اشتغال سروسامان می‌دهد. همچنین ساخت مسکن تدریجی اقدام خوبی است و کسانیکه پول ساخت مسکن ندارند بخشی را ساخته و مابقی را به مرور می‌سازند. در ۹۰۰ شهر کشور زمین داریم و در هر استانی زمین‌ها به مردم واگذار شده و بانک‌ها کمک می‌کنند تا زودتر این طرح به سرانجام برسد.

قاسمی گفت: باید مردم را دخیل در ساخت مسکن کنیم تا طرح مسکن‌سازی سرعت بگیرد. امیدوارم صد هزار واحد قبلی زودتر به نتیجه برسد و صد هزار واحد جدید که مسکن حیاط دار هم در آن ساخته می‌شود، به سرعت ساخته سود و بدست متقاضیانش برسد.

رویکرو وزارت راه در امر خانه‌سازی خانواده‌محور است

هادی عباسی، معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی در این مراسم با اشاره به رویکرد خانواده‌محور وزارت راه و شهرسازی در طرح نهضت ملی مسکن گفت: نگاه این وزارتخانه در طرح نهضت ملی مسکن خانواده‌محور است و این نگاه برگرفته از فرمایش رهبری است که عنوان کردند، بدون ساخت مسکن فقر ریشه‌کن نمی‌شود.

وی افزود: ساخت مسکن منجر به رشد اقتصادی، ایجاد اشتغال و کاهش تورم می‌شود زیرا مسکن بیشترین سهم وزنی را در تورم دارد.

معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: باید پروژه‌ها مردمی پیش برود تا زودتر و بهتر به نتیجه برسد. ما موضوع شهرسازی را با در نظر گرفتن تمامی خدمات شهری پیش می‌بریم تا نیازمندی‌های خانواده از جمله مدرسه و مسجد و مکان‌های فرهنگی دیگر در این طرح تامین شود.

وی افزود: توجه ویژه به شهرهای کوچک و روستاها در این طرح مدنظر است. همچنین برنامه شهرهای جدید و بافت فرسوده را داریم. باید در کنار بافت فرسوده، واحدهای مطمئنی احداث شود و مردم هر کلیدی می‌دهند کلیدی تحویل بگیرند تا بافت فرسوده به نوسازی برسد. در کنار بانک مسکن نیاز است تا سایر بانک‌ها هم پای کار بیایند و ۲۰ درصد از تسهیلات پرداختی‌شان را به مسکن اختصاص دهند.

عباسی گفت: در کنار این مهم، برنامه مبارزه با سوداگری را از طریق تکمیل سامانه املاک و مالیات خانه‌های خالی را دنبال می‌کنیم تا مسکن از کالای سرمایه‌ای به کالای با دوام تبدیل شود و اهداف دولت سیزدهم در بخش مسکن پیش برود.

وی افزود: در بسیاری از استان‌ها مسکن یک طبقه حیاط دار به صورت ویژه مدنظر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار