مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز اعلام کرد؛

قدردانی از ۴۷ دانش‌آموز پایه‌های نهم و دوازدهم در جایزه البرز

تهران (پانا) - مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز گفت ۱۵۵۴ نفر از دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم در سامانه جایزه البرز ثبت‌نام کرده بودند که به‌زودی از ۴۷ دانش‌آموز تقدیر خواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۲۰۱۸۰
لینک کوتاه کپی شد
قدردانی از ۴۷ دانش‌آموز پایه‌های نهم و دوازدهم در جایزه البرز

حیدر ارشدی در نشست خبری شصتمین سال جایزه البرز ۱۴۰۱ در بخش دانش‌آموزی که در محل بنیاد البرز برگزار شد، درباره جزئیات برگزاری این رویداد در بخش دانش‌آموزی اظهار کرد: جایزه البرز موسوم به نوبل ایرانی به عنوان قدیمی‌ترین جایزه ملی کشور به شمار می‌آید که توسط زنده‌یاد حسین‌علی البرز تاسیس و به چندین هزار از برترین علمی کشور تقدیم شده است.

وی افزود: این جایزه تاکنون توانسته نقش بسزایی را در ایجاد انگیزه به افراد علاقمند و مستعد ایفا کند؛ مهم‌ترین هدف تاسیس این بنیاد ارتقای فرهنگ کشور از طرق تشویق برترین‌های علمی در جامعه دانش‌آموزی، دانشجویی تا مخترعان بوده است.

ارشدی ادامه داد: سعی داریم خروجی علمی نفرات برتر منجر به ۳ اتفاق ارزشمند شود؛ اعتلای مفاهیم انسانی و کاهش آلام بشری، بهبود کیفیت زندگی انسان‌ها و نیز ارتقای نام ایران در جهان.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز گفت: جایزه البرز با سابقه‌ترین جایزه علمی کشور با بیش از نیم قرن است؛ این جایزه تنها جایزه علمی است که با پشتوانه سنت وقف تامین می‌شود و البته این جایزه کاملا مستقل و بدون وابستگی مادی است.

وی اظهار کرد: تمام افراد به صورت رایگان می‌توانند در فراخوان این جایزه شرکت کنند و موضوعات علمی خود را به اشتراک بگذرانند.

ارشدی افرود: در مراسم جایزه البرز ۱۴۰۱ دانش‌آموزی، دانش‌آموزان پایه‌های تحصیلی نهم و دوازدهم تقدیر می‌شوند؛ این دانش‌آموزان پیشتر در رشته‌های مختلف اطلاعات خود را به دبیرخانه جایزه البرز ارسال کرده بودند.

مدیرعامل این بنیاد در ادامه گفت: ۱۵۵۴ نفر از دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم در سامانه جایزه البرز ثبت‌نام کرده بودند که به زودی طی مراسمی از ۴۷ دانش‌آموز تقدیر خواهد شد. انتخاب دانش‌آموزان براساس ساحت‌های مختلف اسناد بالادستی مانند سند تحول بنیادین بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار