دانش‌آموز خبرنگار خبرگزاری پانا استان اصفهان؛

13 آبان یادآور حماسه ملت ستمدیده ایران است

اصفهان (پانا) - زینب‌ مشرقی‌، دانش‌آموز خبرنگار خبرگزاری پانا استان اصفهان گفت 13 آبان روز فریاد بود و شهادت، روز مشت‌های گره کرده امت، روز فتح بود، روز خروشیدن روح‌های پاک، روز جرقه و روز آتش بود.

کد مطلب: ۱۳۲۰۰۷۹
لینک کوتاه کپی شد
13 آبان یادآور حماسه ملت ستمدیده ایران است

زینب‌ مشرقی در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «تحصیل را قوی‌ترین ابزاری می‌دانم که با آن می‌توان دنیا را تغییر داد.»

وی افزود: «دانش‌آموز کسی است که در پی «دانش» آموختن است، او تشنه دانستن است. او می‌داند که فتح فرداهای روشن بدون دانایی و توانایی ممکن نیست و در حصار تنگ کتاب‌های درسی محدود نمی‌ماند و آفاق مطالعه خود را گسترش می‌دهد.»

مشرقی درباره حوادثی که در 13 آبان رخ داد است، افزود: «روز 13 آبان که در تقویم نظام جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به‌عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسانده است.»

این خبرنگار نوجوان کاشانی تصریح کرد: «13 آبان یادآور حماسه ملت ستمدیده ایران است، روزی که غنچه‌های انقلاب اسلامی شکفته شد. طراوت و زیبایی یافت. روزی که استعمارگران را مأیوس کرد و درسی به آنان آموخت که توان فراگرفتن آن را در هیچ مکتبی نداشتند. سیزده آبان روزی بود که مستکبران لرزه بر اندام خود احساس می‌کنند؛ آری در آن روز جرقه‌ای زده شد که طولی نکشید که به شعله‌های سوزان تبدیل شد.»

وی افزود: «13 آبان روز فریاد بود و روز شهادت، روز مشت‌های گره کرده امت، روز فتح بود، روز خروشیدن روح‌های پاک، روز جرقه و روز آتش بود. روز فریاد و اعتراض و روز اعتصاب و تحصن بود، روز شکفتن گل امید و روز گریه خورشید بود.»

این خبرنگار نوجوان پانا، 13 آبان را به همه دانش آموزان تبریک گفت و بیان کرد: «روز دانش‌آموز بر همه دانش‌آموزان و تمامی دست‌اندر‌کاران علم و دانش و همه داعیه‌داران درس و مدرسه یعنی شما دانش‌آموزان عزیز گرامی و مبارک باد. یاد و خاطره همه شهدای دانش‌آموز تا همیشه تاریخ زنده و جاوید باد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار