معاون سازمان سنجش در گفت‌وگو با پانا اعلام کرد؛

سهم ۲۶ درصدی دروس عمومی از سوابق تحصیلی کنکور ۱۴۰۲

تهران (پانا) - معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش اعلام کرد که دروس عمومی از سوابق تحصیلی در کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ سهم ۲۶ درصدی دارد.

کد مطلب: ۱۳۱۹۸۱۹
لینک کوتاه کپی شد
سهم ۲۶ درصدی دروس عمومی از سوابق تحصیلی کنکور ۱۴۰۲

بابک حاجی حیدری-حسن مروتی با اشاره به آغاز ثبت‌نام مرحله اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ و تغییرات آن اظهار کرد: «امسال دو نوبت آزمون برگزار می‌شود ولی همه داوطلبان باید دقت کنند که یک پذیرش بیشتر وجود ندارد و داوطلبان در صورت قبولی، در مهرماه سال ۱۴۰۲ پذیرش می‌شوند.»

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش گفت: «هر کدام کنکورهای جداگانه هستند که نمره آنها استخراج می‌شود و بعد در مرداد سال ۱۴۰۲ با سوابق تحصیلی در کنار هم قرار می‌گیرد و به نمره و رتبه فرد تبدیل می‌شود. در واقع هر آزمونی که نمره آن بالاتر باشد برای داوطلب ملاک قرار می‌گیرد و به عنوان رتبه و تراز فرد تعیین می‌شود و سپس داوطلب انتخاب رشته می‌کند و در مهرماه ۱۴۰۲ وارد دانشگاه می‌شود.»

وی در ادامه با بیان اینکه دروس عمومی امسال در قالب ۴۰ درصد سوابق تحصیلی قرار گرفته است، تاکید کرد: «دروس عمومی ۲۶ درصد از ۴۰ درصد سوابق تحصیلی را به خود اختصاص می‌دهد و فقط نمرات سال دوازدهم محاسبه می‌شود. آموزش‌وپرورش نیز در نوبت‌های مختلف ترمیم نمره را انجام می‌دهد و چنانچه نمرات دروس داوطلبی کم باشد می‌تواند در آزمون‌های ترمیم که از سوی آموزش‌وپرورش برگزار می‌شود، شرکت کند.»

به گفته وی، دروس اختصاصی نیز ۱۴ درصد از سهم ۴۰ درصدی سوابق تحصیلی را شامل می‌شود.

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش تاکید کرد: «اگر داوطلبی تا مرداد نمره درسی را نداشته باشد نمره آن درس صفر محسوب می‌شود. بنابراین اگر داوطلبی سابقه هر درسی را نداشته باشد نمره آن صفر منظور می‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار