مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان خبرداد:

مدال طلای المپیاد ادبی سال 1401 در دست دانش‌آموز سمنانی

سمنان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه در این روزها منتظر اعلام آخرین نتایج رقابت دانش‌آموزان کشور در المپیادهای علمی سال تحصیلی 1401 – 1400 هستیم، از مدال آوری 2 دانش‌آموز استان در این المپیادها خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۱۹۷۸۴
لینک کوتاه کپی شد
مدال طلای المپیاد ادبی سال 1401 در دست دانش‌آموز سمنانی

عادل خالقی، در گفت و گو با خبرنگاران، گفت: در حال حاضر به استناد اعلان رسمی باشگاه دانش پژوهان جوانِ سازمان ملی پرورش استعداهای درخشان، مهسا قدس‌الهی، دانش آموز پایۀ یازدهم دبیرستان فرزانگان شهر سمنان، موفق شده مدال طلای المپیاد ادبی کشور را کسب نماید.

وی با اشاره به این مطلب که المپیادهای علمی، یکی از برنامه‌های سالانه وزارت‌ آموزش و پرورش در جهت تقویت روحیه ابتکار، خلاقیت و نوآوری در دانش آموزان است، افزود: هدف از برگزاری المپیادهای علمی دانش‌آموزی، ایجاد تکاپوی آموزشی در مدارس، شناسایی و انتخاب دانش آموزان دارای استعداد و توانمندی‌های علمی ویژه است.

وی همچنین اظهار کرد: کسب 1 مدال المپیاد دیگر نیز توسط یکی از دانش آموزان استان قطعی است که با مشخص شدن رنگ مدال، اعلام خواهیم کرد.

گفتنی است؛ در سال تحصیلی گذشته 1 هزار و 26 نفر از دانش آموز استان سمنان در مرحله مقدماتی المپیادهای علمی دانش آموزی شرکت کرده بودند که در نهایت 2 نفر به مدال رسیدند.

قابل ذکر است؛ المپیاد ادبی یکی از قدیمی‌ترین المپیادهای علمی ایران در سطح دانش‌آموزی است که با هدف شناسایی و ترغیب دانش‌آموزان مستعد به تحصیل در رشته زبان و ادبیات فارسی دانشگاه، فعالیت می‌کند.

این المپیاد تنها المپیاد دانش‌آموزی است که تمام دانش‌آموزان رشته‌های نظری (علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی، ریاضی فیزیک و علوم تجربی) می‌توانند در آن شرکت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار