مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی آموزش و پرورش:

معلم تربیت بدنی سفیر شادی و نشاط در مدرسه است

ارومیه (پانا) - مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی آموزش و پرورش معلمان تربیت بدنی را سفیر شادی و نشاط در مدارس خواند.

کد مطلب: ۱۳۱۹۷۴۶
لینک کوتاه کپی شد
معلم تربیت بدنی سفیر شادی و نشاط در مدرسه است

محمد جعفری در همایش حرکت برای یادگیری،یادگیری برای حرکت که در سالن معلم ارومیه برگزار شد گفت: معلمان ورزش نگاه و نگرش ماندگاری را دارا هستند، همکاران تربیت بدنی در مدارس الگوی تمدن ساز جامعه و سفیران شادی و نشاط در مدرسه به شمار می روند.

وی گفت: معلمان ورزش توانایی پیشگیری از آسیب های اجتماعی را با مهارت و تخصص و دانش دارا هستند؛ محیط‌های ورزشی به عنوان مکان‌های تربیتی نقش موثری در پرورش روح و جسم دانش آموزان دارند.

مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی آموزش و پرورش گفت: بحث اهمیت فعالیت‌های بدنی و ورزشی برای سلامت کودکان و نوجوانان همچنین بزرگسالان موضوعی است که با توجه به مستندات علمی فراوانی که از سوی متخصصان حوزه علوم ورزشی برای آن ارائه شده، به خوبی مورد بررسی و پژوهش قرار گرفته است.

جعفری افزود: دانش‌آموزان به تربیت بدنی و انواع فرصت‌ها برای انجام فعالیت‌های ورزشی همچنین به شادابی، نشاط و سرزندگی نیاز دارند؛ چراکه فعالیت‌های بدنی یک موفقیت سازنده برای بروز رفتارهای کودکان و نوجوانان، اصلاح و ارتقای الگوهای اجتماعی و رفتاری آنان است.

وی به تعامل خانواده ها با موضوع ورزش اشاره کرد و گفت: فعالیت بدنی خانواده‌محور می‌تواند منجر به انواع تجارب انگیزشی شود تا در سبک زندگی افراد نهادینه شود. افزایش تعامل والدین با مدرسه در حوزه ورزش نیز می‌تواند گام مثبتی در راستای نهادینه کردن فرهنگ ورزش در جامعه و سبک زندگی فعال باشد.

وی ادامه داد: این امر باعت گسترش ورزش همگانی و غنی‌سازی اوقات فراغت جامعه می‌شود؛ چراکه تنوع‌بخشی به محیط‌های یادگیری در فرایندهای تربیت رسمی و عمومی یکی از اهداف مهم سند تحول بنیادین است.

مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی آموزش و پرورش گفت: به استناد اسناد بالا دستی شامل سند تحول بنیادین، بیانیه گام دوم انقلاب، سند تحول دولت مردمی سیزدهم و برنامه درس ملی، تلاش کرده‌ایم تا برنامه‌ریزی‌ و فعالیت‌های حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت، در راستای تربیت تمام ساحتی و شرکت‌جویی در فعالیت‌های ورزشی و حرکتی، سلامت محور و شادی‌آفرین طراحی، تدوین و اجرا شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار