گروه‌های مخالف آل خلیفه انتخابات پارلمانی بحرین را تحریم کردند

تهران (پانا) - انتخابات صوری پارلمانی رژیم آل خلیفه که قرار است در ماه نوامبر آینده برگزار شود، از سوی تمامی گروه‌ها و جریان‌های سیاسی مخالف این رژیم تحریم شد.

کد مطلب: ۱۳۱۸۷۲۸
لینک کوتاه کپی شد
گروه‌های مخالف آل خلیفه انتخابات پارلمانی بحرین را تحریم کردند

در همین راستا نشست مهم خبری شخصیت‌های برجسته بحرینی امروز پنجشنبه در تهران با حضور رسانه‌های داخلی و خارجی با شعار "به خاطر خون شهدای بحرینی در انتخابات پارلمانی این کشور شرکت نمی‌کنیم" برگزار شد.

در این نشست موضوع سفر آتی پاپ فرانسیس به منامه پایتخت بحرین و همچنین اتفاق نظر تمامی گروه‌های مخالف بحرینی مبنی بر تحریم انتخابات صوری بحرین مورد تبادل نظر و بررسی قرار گرفت.

بر اساس اعلام نظر واتیکان پاپ فرانسیس از ۳ تا ۶ نوامبر ( ۱۲ تا ۱۵ آبان) برای مشارکت در مجمع گفت وگوی شرق و غرب به بحرین سفر خواهد کرد.

انتخابات پارلمانی بحرین نیز قرار است در ۱۲ نوامبر ( ۲۱ آبان) برگزار شود.

نشست مزبور با سخنرانی و جلسه پرسش و پاسخ دکتر شیخ "عبدالله دقاق" نماینده حوزه علمیه و "سید مرتضی السندی" از رهبران جریان اسلامی "الوفاء" و شیخ "عبدالله الصالح " جانشین دبیرکل جمعیت «العمل الاسلامی» " أمل " و دکتر " راشد الراشد " از رهبران " جریان عمل اسلامی " و دکتر " عبدالرئوف الشایب " دبیرکل «جنبش خلاص» برگزار شد.

در این جلسه دکتر "ابراهیم العرادی" مدیر دفتر سیاسی ائتلاف انقلاب ۱۴ فوریه و پزشک بحرینی که تابعیت این کشور به زور از وی سلب شده و پناهنده سیاسی در انگلستان است و "سعید الشهابی " فعال سیاسی و روزنامه نگار و تحلیل گر بحرینی مقیم لندن نیز از طریق ویدیو کنفرانس به ایراد سخنرانی پرداختند.

همه شرکت کنندگان در این نشست به اتفاق آراء اعلام کردند که سفر پاپ فرانسیس و احمد الطیب رئیس دانشگاه الازهر مصر جهت شرکت در به اصطلاح مجمع گفت وگوی شرق و غرب در بحرین به رژیم ددمنش بحرین مشروعیت خواهد بخشید.

سخنرانان این نشست همچنین به اتفاق آراء از تمامی اقشار ملت بحرین خواستند تا انتخابات پارلمانی پیش رو را تحریم کرده و در آن مشارکت نکنند زیرا مشارکت در آن به مثابه مشروعیت بخشیدن به جنایات رژیم نامشروع آل خلیفه است.

دکتر ابراهیم العرادی مدیر دفتر سیاسی ائتلاف انقلاب ۱۴ فوریه در سخنرانی خود از رژیم آل خلیفه به عنوان یک رژیم مستبد طغیانگر نژادپرست طائفه ای نام برد که به هیچ یک از ارزش های اسلامی و انسانی پایبند نیست.

سعید الشهابی فعال سیاسی و روزنامه نگار و تحلیل‌گر بحرینی نیز در سخنان خود از پاپ فرانسیس خواست تا دعوت رژیم آل خلیفه در نشست منامه را نپذیرد زیرا به گفته وی با این اقدام خود به رژیم نامشروع آل خلیفه مشروعیت خواهد بخشید.

وی در ارتباط با انتخابات پارلمانی پیش رو در بحرین نیز گفت که این انتخابات فرمایشی بر پایه و اساس نامشروع و غیرقانونی شکل گرفته است زیرا اکثریت ملت بحرین از سوی رژیم آل خلیفه به حاشیه رانده شده اند و یا در تبعید و یا زندان های رژیم بسر می برند.

الشعابی از پاپ واتیکان خواست تا به جای دیدار با پادشاه بحرین با شیخ عیسی قاسم رهبر واقعی ملت بحرین دیدار کند که هم اکنون در تبعید بسر می برد.

این فعال سیاسی بحرینی با اشاره به اینکه رژیم حاکم بر بحرین منتخب ملت نیست، افزود، به همین دلیل پایه و اساس آن و در نتیجه تمامی اقداماتش غیرقانونی است.

وی با اشاره به موارد نقض حقوق بشر در بحرین از جمله پر بودن زندان های این کشور از زندانیان سیاسی و قرار داشتن اکثریت ملت بحرین در انزوای سیاسی تاکید کرد: هر کس خود را برای این انتخابات نامزد کند، فاقد مشروعیت قانونی و مردمی است.

شیخ عبدالله الصالح جانشین دبیرکل جمعیت «العمل الاسلامی» "أمل" ضمن عرض تسلیت حادثه تروریستی در حرم حضرت احمد بن موسی (ع) شیراز از ملت ایران به عنوان " شجاع فهیم همیشه در صحنه و قهرمان و شهیدپرور نام برد.

وی از تمامی اقشار ملت بحرین چه شیعه چه سنی خواست تا با برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز با انتخابات فرمایشی و نمایشی پارلمانی اعلام مخالفت کنند.

عبدالله الصالح با اشاره به انهدام ۳۹ مسجد و کشته شدن ۲۰۰ تظاهرکننده خاطرنشان کرد: دژخیمان رژیم آل خلیفه با به زندان انداختن افراد بیگناه در زندان ها آنها را از حقوق اولیه شان همچون عبادت و معالجه و دیدار با خانواده هایشان محروم نگه می دارند.

وی گفت : آل خلیفه با تشکیل نشست صلح و آشتی میان پیروان ادیان آسمانی و دعوت از پاپ واتیکان و رئیس الازهر می خواهد ژست روشنفکری به خود گرفته و در جهان برای خود محبوبیت و وجهه مردمی ایجاد کند.

وی تاکید کرد : ملت بحرین هیچ گاه بر سر اصول اساسی خود حاضر به تسلیم و سازش نیست.

در همین راستا شیخ عبدالله الدقاق نماینده حوزه علمیه نیز از برپایی محله یهودیان در منامه پایتخت بحرین به عنوان یک توطئه صهیونیستی نام برده که با همدستی رژیم آل خلیفه شکل گرفته است.۸

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار