‌مدیر انجمن همیاران محیط زیست در گفت‌و‌گو با پانا:

هدف از تشکیل انجمن همیاران محیط زیست‌ ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست است

کرج (پانا) - مدیر انجمن همیاران محیط زیست و دوستدار محیط زیست بیان کرد هدف از تشکیل انجمن همیاران محیط زیست، ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست است که در این زمینه از کودکان تا افراد مسن می‌توانند همیار محیط زیست باشند.

کد مطلب: ۱۳۱۸۱۳۰
لینک کوتاه کپی شد
هدف از تشکیل انجمن همیاران محیط زیست‌ ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست است

هوشنگ عالی‌نسب مدیر انجمن همیاران محیط زیست و دوستدار محیط زیست در گفت‌وگو با پانا ‌‌درباره هدف از تشکیل انجمن همیاران محیط زیست عنوان کرد: «انجمن همیاران محیط زیست سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را آغاز کرد و به‌طور کلی هدف از تشکیل انجمن همیاران محیط زیستی ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست و آشنایی اقشار مختلف با اهمیت محیط زیست و منابع طبیعی بوده است.»

وی هدف از برگزاری مسابقات محیط زیستی گفت: «در واقع با برگزاری جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها، مسابقات گوناگون از جمله کاردستی، نقاشی، شعر، داستان و ... در حوزه محیط زیست می‌توان توجه بیشتری از مردم را به موضوع محیط زیست جلب کرد. هر چه راه انتقال پیام بیشتر باشد مسلماً تاثیر پیام بر مخاطب از نظر من بیشتر است و انجمن همیاران محیط زیست به مناسبت‌های گوناگون سعی کرده‌اند با استفاده از ابزارهای مختلف مشارکت مردم را در حمایت از محیط زیست کسب کنند.»

عالی‌نسب در مورد محدودیت سنی همیاران محیط زیست عنوان کرد: «انجمن همیاران محیط زیست هیچ‌چگونه محدودیت سنی برای انجام فعالیت‌های محیط زیستی درنظر نگرفته است. اعضای انجمن همیاران از کودکان تا افراد مسن می‌توانند باشند.»

وی اضافه کرد: «حوزه اصلی فعالیت انجمن همیاران محیط زیست در واقع آموزش و ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی در ادارات، مدارس، ارگان‌ها و نهاد‌های مختلف و همچنین آموزش‌های چهره به چهره‌ با شهروندان است.»

مدیر انجمن همیاران محیط زیست در ادامه گفت: «سایر فعالیت‌هایی که تاکنون انجمن همیاران محیط زیست انجام داده است نیز شامل درختکاری، کاشت و پرورش نهال، مدرسه سبز، و ..... بوده است. قبل از دوران کرونا فعالیت انجمن به‌صورت حضوری بوده اما در دوران کرونا بیشتر فعالیت‌های انجمن به‌صورت مجازی بوده است. به‌طور یقین اگر بخواهیم فرهنگ حفاظت از محیط زیست را نهادینه کنیم باید به فرزندان‌مان از سنین کودکی آموزش بدهیم، بنابراین وقتی کودکان به اهمیت حفاظت از محیط‌زیست در سنین کم آشنا می‌شوند در بزرگسالی نیز نسبت به محیط زندگی خود مسئولیت‌پذیرتر خواهند بود.»

عالی‌نسب در پایان خاطرنشان کرد: «از همه شهروندان خواهشمندم که نسبت به محیط زیست خود بی‌تفاوت نباشند و در حفاظت از آن تمام تلاش خود را به کار ببرند.»

دانش‌آموز خبرنگار: آیلین فیضی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار