مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

یکی از راهکارهای اصلی برای تمدن‌سازی، هویت‌بخشی است

اصفهان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت باید به، هویت مذهبی و انقلابی توجه داشت و یکی از راهکارهای اصلی برای تمدن‌سازی، هویت‌بخشی است.

کد مطلب: ۱۳۱۷۸۷۹
لینک کوتاه کپی شد
یکی از راهکارهای اصلی  برای تمدن‌سازی، هویت‌بخشی است

جلسه شورای برنامه ریزی سازمان دانش‌آموزی استان اصفهان با حضور محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، مهدی نم نبات، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، سید علی مدینه، معاون پژوهش و برنامه ریزی و توسعه منابع، سید احمدرضا بنی لوحی، معاون آموزش متوسطه، وجیهه فاضل، معاون آموزش ابتدایی، علیرضا مجلسی فر، مدیر حراست اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، اکبر رحمتی، مدیر سازمان دانش آموزی استان اصفهان و حجت الاسلام و المسلیمن امید رضابصیری با موضوع بررسی طرح کنگره ملی 313 در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: هویت به تعبیر خیلی ساده دانش آموزی یعنی من کیستم و اگر جایی هویت ملی و فردی دچار آسیب شود و دلبستگی به کشور که مظهر هویت است کم می شود، انقطاع نسلی و فاصله بین درک نسل ها اتفاق می افتد و ما اگر بخواهیم این موارد را درمان کنیم همانطور که رهبر انقلاب فرمودند باید توجه به هویت فردی و اجتماعی، هویت مذهبی و هویت انقلابی داشته باشیم و برای اینکه تمدن سازی کنیم یکی از راهکارها هویت بخشی است.

در ادامه مدیر سازمان دانش آموزی استان اصفهان گفت: در کنگره ملی 313 ابتدا شخصت های تمدن ساز هر شهر، منطقه، روستا و مرکز استان انتخاب می شوند و اسامی به مدارس ارسال می شود، پس از ارسال اسامی دانش آموزان با همراهی مربیان، معاونین پرورشی و مسئولین سازمان آغاز به تحقیق و بررسی شخصیت های انتخابی می کنند و در مورد آنها، آثار، مقبره‌شان می‌نویسند و اگر در قید حیات باشند با خود شخص مصاحبه انجام می دهند.

وی ادامه داد: آثار برتر به کشور ارسال می شود و در قالب یک کنگره ملی، دامش آموزان منتخب گرد هم می آیند و آثار منتخب انتخاب می شود.

مدیر سازمان دانش آموزی استان اصفهان تاکید کرد: طرح 313 به‌عنوان یک برنامه تربیتی و فرهنگی موجب تقویت هویت بومی، ملی و اسلامی دانش‌آموزان می‌شود و به شکل‌گیری تشکیلات درون‌مدرسه‌ای در راستای تحقق اهداف متعالی انقلاب اسلامی کمک می‌کند؛ همچنین دانش‌آموزان در جریان اجرای این برنامه‌های فرهنگی، سازماندهی می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار