اجلاسیه یکهزار شهید اصناف و بازاریان قم برگزار شد

قم (پانا) - اجلاسیه بزرگداشت بیش از یکهزار شهید اصناف و بازاریان استان قم، در آستانه کنگره ملی شهدای استان شب گذشته در قم برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۱۷۲۶۰
لینک کوتاه کپی شد
اجلاسیه یکهزار شهید اصناف و بازاریان قم برگزار شد

اجلاسیه بزرگداشت بیش از یکهزار شهید اصناف و بازاریان استان، با حضور جمع زیادی از خانواده های معظم شهدا و پیشکسوتان سال های ایثار و شهادت برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حمید خرمی رئیس اتاق اصناف و بازاریان استان قم طی سخنانی به اقدامات اصناف و بازاریان قم در دوران انقلاب و دفاع مقدس و کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: «اصناف همیشه لبیک گوی امام و رهبر خویش بوده اند و این را با تشکیل گروه های جهادی، تهیه جهیزیه، رسیدگی به بیماران کرونایی و بسیاری اقدامات دیگر نشان داده اند.»

وی افزود: «بازاریان قم در هیچ ناآرامی شرکت نکرده و هرگونه تعرضی را نیز محکوم کردند.»

ادامه مراسم به خاطره گویی طنز دو تن از پیشکسوتان دفاع مقدس به نام های حسین پاینده معروف به حسین ملات و رضا سفیدابی گذشت.

سپس تئاتر صحنه ای با حضور یکی از هنرمندان و با موضوع شهید گمنام اجرا شد؛ این نمایش به حضور پیکر مطهر شهید گمنام در مراسم انجامید و با سینه زنی حاضران و شعرخوانی صابر خراسانی، حال و هوای دیگری به خود گرفت.

در مراسم فوق، کتاب «من دایی محمدم» شرح حال شهید محمد بیطرفان با حضور خانواده معظم شهید رونمایی شد.

همچنین از پدر شهید مهدی ایمانی در سالگرد شهادت این شهید مدافع حرم، حسن نیک نامیان و اسماعیل محسنی دو جانباز دفاع مقدس و پنج پیشکسوت پشتیبانی جبهه به نام های محمود پارچه باف، علی حاجی زاده، غلامرضا تفتی، علی محمدی و ابوالفضل صولت با اهداء هدایایی تقدیر شد.

در پایان، سردار «ابوالفضل شکارچی» سخنگوی ارشد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی فضیلت مقام شهدا به عنوان بالاترین فضایل نام برد و گفت: «شهدا نیاز به تجلیل ندارند و این یادواره ها و اجلاسیه ها به این منظور برپا می شود که ما راه را گم‌ نکنیم.»

در این مراسم، احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه قم، معاونان استانداری قم، حجت الاسلام والمسلمین سید جواد گلپایگانی، سردار میرفیضی فرمانده انتظامی قم، علی اکبر خوش گفتار رئیس ستاد کنگره ملی شهدای قم، سردار حسین تناور فرمانده لشکر عملیاتی و روسای اتحادیه های اصناف و خانواده معظم شهدا حضور داشتند.

نخستین اجلاسیه کنگره شهدای قم، با عنوان شهدای ارتش برگزار شد و سومین اجلاسیه نیز روز پنجشنبه پنجم آبان ویژه زنان شهیده استان برگزار می شود.

کنگره اصلی 6090 شهید استان قم، 26 آبان همزمان با سالگرد شهادت سردار شهید مهدی زین الدین در مسجد مقدس جمکران برگزار می شود.

دانش آموز خبرنگار: مائده عسگری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار